Vorbeam zilele trecute despre tranzacţia anului. PSA (Peugeot-Citroen – Dongfeng, participant chinez) vrea să cumpere Opel ca să-şi urce cota de piaţă europeană la 24% şi să devină fără altă concurenţă competitorul No.1 al lui Volkswagen. Dezevantaj General Motors că îşi ia la revedere de la lupta pentru producătorul No.1 mondial în topul câştigat anul acesta de Volkswagen şi cu Toyota pe locul 2. Carlos Tavarez, şef PSA Group a spus pentru Autonews că Opel va rămâne un brand german tradiţional. El va păstra şi aceeaşi structură organizaţională cu tot cu management-ul actual. Şi, totodată, forţa de muncă din fabrici o să rămână la acelaşi nivel, lucru pe care GM nu părea să-l mai poată face, conform Bloomberg. Şi Marry Barra, CEO General Motors a spus că vede cu ochi buni afacerea atât pentru PSA, cât şi pentru Opel.
Atât timp cât PSA nu vrea să umble mult în bucătăria organizaţională Opel, nu sunt semne că vreun model de tradiţie o să dispară din gamă. Ce ar putea să împartă brand-urile Citroen, Peugeot şi Opel ar fi, logic, platformele, motoarele şi alte părţi comune, inclusiv, desigur, producţia efectivă. General Motors şi PSA vor să anunţe încheierea achiziţiei înainte de Salonul Auto de la Geneva, iar Carlos Tavarez (şef PSA) este dispus să vorbească direct chiar cu Angela Merkel în situaţia unei tranzacţii care implică unul dintre simbolurile Germaniei.