Ce părere au francezii despre Dacia Sandero
Nu cu mult timp în urmă, a treia generație Dacia Sandero debuta cu versiunea de bază Access, spre încântarea francezilor cu un buget redus.
Aceasta costa la debutul ei 8.890 de euro, avea o echipare austeră și a reprezentat doar 2% din vânzările de mașini noi din Hexagon.
Însă inflația nu a iertat gama entry-level, drept urmare această dispărând din portofoliul producătorului român. În continuare a rămas motorul SCe 65, care face concurență modelelor mai puternice TCe 90 și Eco-G 100 (GPL).
Motorul SCe 65 are trei cilindri de 999 cm3, un cuplu de 95 Nm și 65 de CP. Francezii de la L`argus au numit aceste specificații „timide”, mai ales că pentru a ajunge de la zero la 100 km/h, unei Dacia Sandero cu motor SCe 65 îi ia 16,7 secunde, iar viteza sa maximă este de 158 de km/h.
Dacia Sandero, avantajoasă pentru condusul urban, consideră francezii
Francezii au găsit și avantaje, primul dintre acestea fiind „vivacitatea” de care o Dacia Sandero poate da dovadă în traficul urban, numind această calitate „pe cale de dispariție la mașinile moderne”. Nici transmisia manuală în cinci trepte nu a dezamăgit, cei de la L`argus afirmând că la o viteză maximă pe autostradă de 130 de km/h, pe care Dacia Sandero o atinge și o menține cu ușurință, turațiile ajunse la 4.200 pe minut pot face drumul puțin cam gălăgios.
Dacia Sandero cu noua identitate vizuală
Nu a fost trecut cu vederea nici habitaclul, singura diferență percepută de francezi fiind centrul volanului pe care este afișată noua siglă Dacia.
„Cu atât mai bine, pentru că interiorul încă nu are nevoie de un lifting, designul mai modern al acestei generații și calitatea asamblării neavând nicio critică, considerând prețul”, au scris francezii de la L`argus.
Prețul de început al gamei Sandero este, în prezent, în Franța, de 11.490 de euro pentru varianta Essential. Pentru alți 900 de euro mașina poate dispune și de aer condiționat. În varianta sa standard, francezii au apreciat sistemul de infotainment Media Control, farurile LED și geamurile electrice bine izolate.
Toate ca toate, dar francezii s-au bucurat de consumul redus, raportul excelent calitate preț, dar și respectarea „filosofiei Dacia”, însă au dat un calificativ negativ transmisiei și turațiilor neregulate ce apar la viteze mici și care fac mașina să vibreze. Tot un punct în minus l-a reprezentat și lipsa de antifonare a mașinii, care devine gălăgioasă în interior atunci când rulează la viteze mari.