Ce ne luăm, Logan sau Rapid? Acum şi cu motor de 1 litru

Publicat: 23 02. 2017, 14:23

Cehilor le merge nemţeşte sub Volkswagen. Păcat că nu au pus ochii pe noi mai întâi. Dar nici noi nu ne plângem de Renault. Skoda e un pic mai mult peste Dacia calitativ. Cât am vrea să fim de mândri şi români.

Noul Rapid e facelift-ul primului model lansat acum 5 ani. Dimensiunile maşinii au rămas aceleaşi, 4.48 m lungime, 1.71 m lăţime şi 1.46 m înălţime. Este cu 13 cm mai lungă decât un Logan, dar cu 5 mai scundă decât maşina românească. Pe afară, maşina nu s-a schimbat mult, ba chiar am putea spune că Logan-ul a evoluat semnificativ la design. Dar Skoda Rapid nici nu avea nevoie de un refresh atât de mare. La volumul portbagajului, Rapid este în continuare peste Logan, cu 550 litri Vs. 510. 

Pe “parte” multimedia, Rapid are acum conexiuni Android şi Apple şi un WiFi hotspot – până la 5 device-uri pot fi conectate la sursa de internet din maşină. Skoda a umblat la motoare şi l-a înlocuit pe cel de 1.2 litri benzină cu unul în 3 cilindri, de numai 1 litru, în 2 trepte de putere: 95 şi 110 cai. În oferta de motoare mai e un 1.4 TSI de 125 de cai, un 1.4 TDI (motorină) de 90 de cai şi încă un TDI de 1.6 litri şi 115 cai. 

Motoarele Daciei de 900 cmc şi 1 litru – ambele cu 3 pistoane –  produc 75 şi 90 de cai. Cel diesel e de 1.5 cu 90 de cai putere. Skoda Rapid stă mai bine pe oferta de motorizări pentru că poţi alege de la o variantă economică până la cea puternică de 125 de cai. Acum, o Skoda Rapid în România pleacă de la 13.000 de euro, în timp ce Loganul porneşte de la 6.900 EUR. Prezentarea oficială a Skodei Rapid va fi la Geneva.

NOUA SKODA RAPID (GALERIE FOTO)