Audi vrea ca multe dintre actualele sale motoare diesel cu șase cilindri să poată fi alimentate cu biocombustibili HVO (hydrotreated vegetable oil). Combustibilii regenerabili fac posibilă funcționarea motoarelor cu ardere internă într-un mod mai ecologic. Sunt un mijloc eficient atât pe termen scurt, cât și după 2033, când ultimul Audi cu motor cu ardere internă va ieși de pe linia de producție din Europa.
Modelele Audi A4, A5, A6, A7, A8, Q7 și Q8, cu motoare diesel V6 de până la 210 kW (286 CP), inclusiv cele care părăsesc fabricile companiei la jumătatea lunii februarie, pot fi alimentate cu combustibil HVO în conformitate cu standardul european EN 15940.
Urmează modelul Q5 la începutul lunii martie, apoi A6 allroad 180 kW (245 CP) în vară și Volkswagen Touareg cu motorizările cu 170 kW (231 CP) și 210 kW (286 CP).
HVO a fost aprobat în Europa pentru motoarele diesel cu 4 cilindri ale modelelor Audi A3, Q2 și Q3, care au fost construite începând din iunie 2021. Și versiunile R4 TDI de pe A4, A5, A6, A7 și Q5 sunt compatibile cu HVO deși au fost lansate la jumătatea anului trecut în Suedia, Danemarca și Italia.
Uleiul vegetal hidrotratat (HVO) este un combustibil durabil care permite reduceri de CO2 între 70 și 95% în comparație cu motorina.
Un alt avantaj al HVO este cifra cetanică semnificativ mai mare (cu aproximativ 30%), ceea ce înseamnă o ardere mai eficientă și mai curată în comparație cu motorina convențională. Efectele sunt vizibile la pornirea la rece.
Motorina HVO este deja disponibilă la peste 600 de stații din Europa, majoritatea aflate în Scandinavia, unde cerințele de mediu sunt deosebit de stricte. În Germania, doar câteva benzinării au HVO.
Uleiul de gătit uzat din industria alimentară este utilizat la fabricarea HVO. Prin hidrogenare, uleiurile sunt transformate în hidrocarburi alifatice. Acest lucru modifică proprietățile uleiurilor vegetale pentru a le face potrivite pentru utilizarea în motoarele diesel.