Ce măsuri de siguranţă impune UE pentru maşinile noi din 2014
Constructorii auto cheltuiesc sume importante pentru a face maşinile mai puţin poluante, dar şi mai sigure. Acest ultim aspect presupune adoptarea de la an la an a tot mai multe echipamente de siguranţă.
Ceea ce, pe de o parte este foarte bine pentru siguranţa participanţilor la trafic, dar, pe de altă parte, înseamnă creşterea costurilor de proiectare şi producţie a maşinilor noi.
UE vine cu un nou pachet de obligaţii pentru constructorii de maşini noi, care urmează a intra în vigoare din 2014 pentru toate maşinile noi comercializate în ţările Uniuniii Europene. Iată ce norme suplimentare trebuie să îndeplinească maşinile:
- martorul pentru necuplarea centurii de siguranţă a şoferului trebuie să fie atât acustic, dar şi optic; nu are voie să se dezactiveze până în momentul când centura va fi cuplată (acum, în unele maşini acesta încetaeză să mai facă zgomot după un timp)
- constructorii de maşini electrice trebuie să se asigure că pasagerii nu sunt expuşi la şocuri electrice în nici un moment cât sunt în contact cu piese şi componente ale maşinii şi compartimentului motor
- este obligatorie echiparea maşinilor cu cel puţin două puncte ISOFIX, pentru ancorarea scaunelor pentru copii
- va fi obligatorie o nouă etichetă de avertizare asupra pericolelor plasării copiilor şi a scaunelor de copii pe locul din dreapta faţă, unde maşinile sunt dotate standard cu airbag
- bancheta şi scaunele de pe al treilea rând (în cazul maşinilor care oferă aşa ceva) vor trebui să respecte un nou standard de siguranţă: rezistenţa la impactul cu obiectele din portbagaj în cazul unui accident; astfel, pasagerii vor fi protejaţi de bagajele care, în dinamica accidentului, ar putea provoca leziuni suplimentare
- sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri urmează să fie dotare standard, fără excepţii; în primul rând, astfel se reduce riscul penelor şi, mai ales, al exploziilor de cauciuc, responsabile pentru multe accidente; apoi o presiune nominală duce la reducerea consumului şi a emisiilor de CO2 şi asigură distanţe de frânare mai reduse
- indicatorul pentru momentul oportun al schimbării treptei de viteză va deveni obligatoriu pentru toate maşinile; astfel, se asigură o utilizare mai corectă a motoarelor, dar şi un consum mai redus
Credeţi că UE ar trebui să adauge pe listă şi alte obligaţii?