Nu ştim dacă e o consecinţă a rezultatului ultimului mare referendum european, dar sigur înseamnă un venit important la stat. Poate că ţara începe să resimtă consecinţele deciziei populare, poate că, într-adevăr, primarului îi pasă de oamenii care se îmbolnăvesc din cauza maşinilor poluante sau poate că e o măsură de stimulare a producţiei şi vânzării de maşini noi. Taxa de toxicitate vine după cea de aglomeraţie, care e 13.5 euro pentru acces în anumite sectoare ale oraşului. Ăsta e modul în care una dintre cele mai importante Capitale din lume nu pare chiar atât de aglomerată. Taxa de toxicitate va fi impusă tuturor maşinilor fabricate înainte de 2006, diesel sau benzină, chiar nu contează. După discuţiile de la Davos unde oraşe printre care şi Parisul au anunţat că vor interzice total maşinile diesel în maximum 10 ani, asta pare o taxă aplicabilă în toate oraşele mari ale Europei, la un moment dat. De la taxa care intră din 23 octombrie în vigoare, sunt excluse maşinile de epocă şi cele din servicii publice importante. În rest, fie că sunt înscrise pe persoane juridice sau fizice, toate maşinile mai vechi de 11 ani, vor trebui să plătească 11.75 euro / zi. Asta înseamnă că un englez va plăti 4.300 de euro / an dacă vrea să circule prin Londra în toate zilele anului, cu o maşină fabricată ânainte de 2006.