Ce mărci caută românii pe Google şi ce mărci verifică pentru cumpărare – studiu autoDNA
Maşinile germane sunt în topul preferinţelor românilor, arată un studiu realizat de compania autoDNA, care detaliază care sunt mărcile căutate, dar şi care sunt cele verificate pentru cumpărare de către clienţii din ţara noastră.
Românii preferă brandurile europene de maşini, cu precădere cele germane, premium. Datele Google Trends arată ca BMW ocupă locul 1 în topul căutărilor, urmat de Audi şi Opel. De cealaltă parte însă, interogările autoDNA arată că Volkswagen este brandul auto pentru care se fac cele mai multe verificări, putând deduce de aici că este şi cel pe care românii îl aleg de cele mai multe ori pentru achiziţia finală. Este urmat în top de BMW şi Audi.
Se poate remarca o poziţionare a brandurilor Renault şi Dacia abia pe locurile 8 şi 9 în topul mărcilor verificate de români. Acest lucru nu înseamnă că nu ar fi maşini pe care românii să le cumpere frecvent. Sunt însă maşini pe care clienţii aleg să le cumpere fără să le verifice, ceea ce se reflectă, de multe ori, în nemulţumiri pe care le au după achiziţie.
Remarcăm, de asemenea, ca brandurile japoneze lipsesc din căutări, precum şi din verificările de maşini ale românilor.
Deşi înregistrează un trend crescător, România este încă la început în ceea ce priveşte verificarea prin rapoarte online a maşinilor second hand ce urmează a fi achiziţionate. Doar 15% dintre cumpărători aleg să verifice istoricul acestora.