Deși trecem prin câteva crize serioase cu efecte puternice asupra economiei segmentul auto de lux din România nu a fost afectat.
Lucrurile stau la fel și în Europa sau SUA pentru că foarte mulți producători din acest segment au fost nevoiți să oprească pentru unele modele listele de comenzi.
Dacă ar fi să ne raportăm doar la vânzările Ferrari din România am putea spune că piața auto de la noi nu a fost afectată de problemele cu care se confruntă restul țărilor din lume.
Conform datele publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor (APIA) anul trecut Ferrari a vândut în România 49 de unități, în creștere cu 58,1% față de anul 2021 când pe piața locală au fost cumpărate 31 de modele produse la Maranello.
Nici rivalii de la Lamborghini nu au motive să se plângă: anul trecut s-au vândut la noi 32 de unități, iar aceste cifre indică o creștere cu 10,3% față de 2021 când compania din Sant’Agata Bolognese reușea să comercializeze 29 de mașini noi pe piața locală.
Deși prețul mașinilor de lux fabricate de Rolls Royce trece ușor de 200.000 de euro în 2022 au fost vândute la noi 15 unități. Producătorul britanic de lux a obținut o creștere de 25% față de anul 2021 când a vândut în România 12 autoturisme.
Și vânzările Bentley în România au avut o creștere de 52,8% în 2022: au fost vândute 58 de unități față de anul 2021 când au fost achiziționate doar 38 de mașini.
Anul trecut și Maserati a reușit să convingă mai mulți cumpărători din România: italienii au vândut 44 de unități, în creștere cu 83,3% față de anul 2021 când reușeau să vândă pe piața locală 24 de unități.
Porsche este o marcă îndrăgită în România și vânzările sunt pe măsură: compania germană a vândut anul trecut 350 de mașini noi, în creștere cu 22,8% față de anul 2021 când datele APIA indicau 285 de unități.
Doar Aston Martin a înregistrat o scădere de 23,1% pe piața din România cu 10 unități vândute anul trecut.
Pe de altă parte avem parte de o primă înregistrare oficială a unui model produs de McLaren și vândut pe piața locală.
Compania condusă de Elon Musk a reușit să obțină o creștere spectaculoasă a vânzărilor în România: anul trecut au fost comercializate pe piața locală 1.020 de unități, în creștere cu 357.4% față de anul 2021 când Tesla vindea pe plan local 223.
Nici producătorii germani premium nu au motive să se plângă: dintre aceștia Audi a înregistrat cea mai mare creștere a vânzărilor în România fiind cotat de APIA cu 2337 unități vândute în 2022 ( plus 36,5%).
Mercedes-Benz a reușit să vândă la noi anul trecut 3341 de unități și obține astfel o creștere două procente față de 2021 când vindeau pe piața locală 3275 de mașini noi.
Conform datelor APIA singurul producător premium german cu vânzări în scădere în acest an este BMW: au fost vândute la noi 2.985 de unități anul trecut, în scădere cu 8.9% față de 2021 când compania bavareză reușea să vândă 3275 de unități.
Producătorii premium britanici nu au performat la fel de bine anul trecut: Jaguar a vândut 61 de unități ( scădere de 48,3% față de 2021) și Land Rover a comercializat 477 unități ( scădere de 6,3%).
În 2022 înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 129.328 unități, în creștere cu 6.7% față de 2021 când datele indicau 121.208 unități.
Pe de altă parte înmatriculările de autoturisme second hand aduse pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 316.332 unități.