În țările cu mai multă apă caldă, este imposibil să mai păstrezi în circulație o mașină care a fost declarată daună totală de o companie de asigurări. Chiar dacă aceasta pare a fi în stare foarte bună și ar putea fi reparată cu cheltuieli minime. Asta nu înseamnă că aceasta trebuie să ajungă neapărat la fier vechi. Iată ce poți face cu un Mini care părea sortit cimitirului de mașini.
În aceste vremuri, cursele de mașini, fie că vorbim de raliuri, curse de Formula 1 sau alte versiuni ale sportului cu motor, au dispărut complet din peisaj. Este îmbucurător că pasiunea pentru mașini nu a dispărut cu totul, ci s-a mutat pe simulatoare, în mediul online. Nu este, în aceste condiții, deloc neașteptat că o mașină declarată daună totală poate fi salvată de la cimitirul de mașini și transformată într-un simulator de curse.
Este ceea ce a făcut americanul Brent Cheney, un consultant de marketing cu experiență în transformarea unor mașini produse de Nissan, Mini sau Toyota în simulatoare de curse. Puțin neintuitiv, proiectul lui Cheney nu a pornit de la mașină, ci de la software. Pentru acesta, americanul a ales platforma iRacing, preferată de mulți producători auto pentru proiectele eSports sponsorizate.
Pentru hardware, Chenney nu s-a zgârcit deloc și a construit un PC având o configurație care ar face orice gamer înrăit să ucidă pentru a intra în posesia ei: procesor Intel Core i9 9900K la 3,6 GHz, placă de bază ASUS Prime Z390, 16 GB de memorie RAM și o placă video Nvidia GeForce RTX 2080 (aici credem că se putea plusa mai mult, totuși). Totul a fost montat în interiorul unie carcase Thermaltake View 37 ATX și alimentat de la o sursă Corsair CXM750M. Cu un astfel de sistem, Cheney a început să caute o mașină pe măsură.
Criteriul principal pentru alegerea mașinii a fost ca aceasta să fie un model sportiv ușor de modificat de un pasionat. „Nu voi cumpăra o Toyota Corolla din 1999 pentru acest proiect”, spune Cheney. De asemenea, trebuia să fie suficient de cool, dar nu prea cool. „Chiar dacă aș primi un Porsche 911 gratis, în niciun caz nu m-aș apuca să tai un 911 ca sa-l instalez în pivniță”. Bugetul: 2.500 de dolari.
Inițial, și-a dorit un cabriolet și a găsit repede un BMW M3 Cabriolet din 1997, dar un alt client i-a cumpărat-o de sub nas. Ulterior s-a decis că un cabrio nu ar fi fost cea mai bună idee din cauză că lumina care pătrunde în interior ar putea compromite atmosfera de la bord. Următorul pe listă a fost Un Mitsubishi Eclipse din 1990, dar era complicat să-l facă să încapă în pivniță.
În acest punct, atenția i-a fost atrasă de Mini, care permitea modificări simple și nu ocupa foarte mult spațiu. A găsit rapid unul cu motorul compromis la 2.000 de dolari, pentru care a oferit 1.000 de dolari. Oferta a fost acceptată, iar mașina a schimbat rapid proprietarul. Ulterior, a vândut motorul și trenul de rulare pentru 1.000 de dolari, iar investiția a fost amortizată.
Cheney a tăiat Mini în bucăți suficient de mici pentru a putea fi recondiționate – 8 bucăți mai exact, pe lângă toate celelalte componente care au fost demontate de pe caroserie. Totul a fost spălat cu atenție, pentru că Cheney nu și-a dorit să aducă în pivniță și mirosul specific al unei mașini.
Mașina a fost reconstruită în pivniță pe un postament din lemn. Nu mai puțin de 200 piese de metal au fost folosite pentru a consolida părțile separate. Cheney a realizat abia când a trebuit să monteze acoperișul că totul era aproape imposibil de aliniat. Pas cu pas, americanul a „masat” componentele până când asamblarea finală a fost posibilă. În lipsa unui tren de rulare, roțile au fost pur și simplu fixate în locașurile de sub aripi.
În locul sistemului audio original, Cheney a montat un sistem 5.1 folosind locașurile de difuzoare ale lui Mini. A montat apoi mocheta și scaunele, iar pentru volan, pedale, schimbător de viteze și frâna de mână a apelat la componente Fanatec, recunoscute printre pasionații eSports ca fiind printre cele mai performante.
În locul parbrizului, Cheney a montat un ecran Samsung CHG90 care, printr-un noroc chior, se potrivea perfect între cei doi montanți față ai mașinii. În interior a instalat și o tastatură, pentru a putea controla computerul. Deocamdată, pornirea PC-ului se face ridicând capota și apăsând butonul de pe carcasă. Pe viitor, Cheney intenționează să modifice cablajul pentru ca pornirea să se facă din cockpit.
Întregul proiect l-a costat pe american 6.500 de dolari și șase săptămâni de muncă.
sursa: MotorAuthority.com