Ce loc ocupă Bucureștiul în Europa în privința calității aerului
Dacă vă întrebați ce loc ocupă Bucureștiul în Europa în privința calității aerului, răspunsul îl bănuiți, probabil. Situția a devenit aproape irespirabilă în ultima lună, aspect confirmat și de un raport elaborat de Greenpeace în privința mobilității durabile. Este vorba despre raportul „Mobilitate durabilă în Bucureşti. O evaluare bazată pe indicatori” lansat marţi de Greenpeace România, material pregătit de Institutul Wuppertal pentru Climă, Mediu şi Energie.
În clasamentul general, Bucureștiul se află pe locul 13 din 14 oraşe analizate în privinţa transportului public, a siguranţei rutiere, a calităţii aerului şi a mobilităţii active, potrivit unui raport lansat de Greenpeace. Mai rău decât Bucureștiul stă doar Moscova, care nici măcar nu se află în UE. Spaţiul verde pe cap de locuitor în Bucureşti este sub 10mp, în timp ce norma UE este de 26mp/capita.
„Raportul reprezintă o completare a clasamentului oraşelor din anul 2018 privind mobilitatea durabilă, în care au fost analizate 13 oraşe europene: Berlin, Londra, Viena, Bruxelles, Moscova, Roma, Zürich, Paris, Amsterdam, Copenhaga, Oslo, Budapesta şi Madrid. Bucureştiul a fost comparat cu celelalte oraşe în ceea ce priveşte transportul public, siguranţa rutieră, calitatea aerului, managementul mobilităţii şi mobilitatea activă. Per total, Bucureştiul s-a clasat pe locul 13 din cele 14 oraşe, pe baza punctajului obţinut pentru fiecare indicator”, se arată într-un comunicat al Greenpeace.
La indicatorii siguranţă rutieră, calitatea aerului şi mobilitate activă (deplasare nemotorizată – mersul pe jos, cu bicicleta, skateboard, role etc), Bucureştiul s-a clasat pe penultimul loc, iar la capitolul managementul mobilităţii, chiar pe ultimul loc.
În sursa menţionată este subliniat faptul că în aceste domenii este nevoie de îmbunătăţiri precum dezvoltarea infrastructurii pentru pietoni şi biciclişti, combaterea parcatului ilegal pe trotuare, extinderea spaţiilor verzi urbane, precum şi prioritizarea în trafic a mijloacelor de transport public prietenoase cu mediul, pentru a reduce durata călătoriei şi pentru a creşte atractivitatea lor pentru localnici şi navetişti.
“Locul codaş ocupat de Bucureşti este rezultatul mai multor motive. Acesta prezintă cel mai ridicat nivel de congestionare dintre cele 14 oraşe analizate, cu o cotă de deplasări zilnice cu vehicule private de 48 % şi o pondere relativ mică de mobilitate activă de doar 16 %. În plus, spaţiul verde pe cap de locuitor în capitală este sub 10mp, în timp ce norma UE este de 26mp/capita”, a declarat Alin Tănase, coordonator de campanii Greenpeace România, potrivit aceleiaşi surse.
Raportul complet poate fi descărcat de aici.