În 2013, Porsche a vândut pe plan mondial peste 160.000 de maşini, ceea ce înseamnă o creştere de 15% faţă de 2012. Care se mai traduce şi într-o creştere a veniturilor cu 3%, până la 14,3 miliarde de euro.
Dar şi într-un profit mai mare cu 6%, care se cifrează la 2,58 miliarde de euro. De unde rezultă că marja medie de profit per unitate ajunge la o valoare excelentă, de aproape 16.000 de euro. Adică, în teorie, pentru fiecare maşină vândută în 2013, cei de la Porsche pot cumpăra câte un VW Golf! Sau, dacă vreţi, două Logan-uri (şi mai rămâne nişte ”mărunţiş”…).
Nu mai contează regretele puriştilor, vânzările Porsche duduie datorită unor modele de neimaginat acum nişte decenii
Practic, marja de profit per unitate este de 18%, dublu faţă de ceea ce în industria auto se consideră ”valoare bună” – Dacia sau BMW, de exemplu, se pot lăuda cu o marjă de circa 9%. Prin urmare, Porsche este pe val, iar lansarea noului Macan îi face pe oficiali să spere că în 2014 această marjă de profit chiar să depăşească 20%.
Prin comparaţie, VW trebuie să se mulţumească în 2013 cu o marjă de profit de numai 2,9%, în timp ce Audi e creditată cu 10% – dar asta doar pentru că e luată în considerare şi marca Lamborghini. Luată separat, marca Audi se laudă cu vânzări record în 2013, dar asta cu preţul unei marje de profit mai slabe (nefăcută publică de grupul VW).
Cam aşa stau lucrurile cu marja medie de profit per unitate în 2013, pentru fiecare marcă deţinută de grupul VW. Economiştii înţeleg cel mai bine graficul