Ce înseamnă „kick-down” și când se folosește?
Cu siguranță ai auzit măcar o dată vorbindu-se de termenul „kick-down”, care este specific mașinilor echipate cu transmisie automată.
Confortul și ușurința în exploatarea unei cutii de viteze automată au făcut ca numărul șoferilor care preferă acest tip de transmisie să crească în dauna celor care sunt fideli cutiei de viteze manuală. Și asta, în ciuda unor costuri de achiziție și de întreținere mai mari.
Dar, revenind, ce înseamnă „kick-down”, în ce constă și când este recomandat îți vom spune în cele ce urmează.
Ce este și cum funcționează funcția de „kick-down”?
INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
Funcția de „kick-down” se definește ca fiind procedura prin care motorul unei mașini cu transmisie automată este turat la maxim pentru a face posibilă retrogradarea într-o treaptă de viteză inferioară.
Tehnica de „kick-down” este ideală pentru exploatarea optimă a puterii maxime pe care o livrează motorul într-o anumită situație și este utilă în mod deosebit la manevra de depășire. Rapiditatea cu care transmisia automată furnizează acest „kick-down” ar trebui să compenseze lipsa de agilitate a unei cutii de viteze manuală.
Practic, acesta este momentul în care va trebui să apeși pedala până la podea, adică dincolo de poziția care este considerată în mod normal ca fiind cea pentru accelerație maximă. În acel moment, transmisia va cupla instantaneu o treaptă de viteză inferioară.
Se va produce o retrogradare optimă astfel încât turația motorului să crească suficient de mult pentru a trimite către roți cuplul necesar. Există și situații în care unitatea electronică de management a transmisiei menține treapta deja cuplată până în momentul atingerii turației maxime a motorului.
Odată ce pedala de accelerație va fi eliberată, transmisia automată a mașinii va cupla imediat o treaptă de viteză superioară. În schimb, la ridicarea bruscă a piciorului de pe pedala de accelerație, din motive de siguranță, nu va fi cuplată o treaptă de viteză superioară.
La „kick-down”, transmisia automată poate cupla o treaptă de viteză inferioară cu câte o treaptă sau mai multe deodată, în funcție de turația motorului. Cutia de viteze va cupla o treaptă superioară când motorul a atins turația maximă pentru a preveni avarierea propulsorului.