Dacă observi o pată sub mașină, s-ar putea să te confrunți cu o problemă care necesită atenția imediată a unui mecanic. Iată ce indică scurgerile aflate sub mașină și cum pot fi rezolvate aceste deficiențe.
Scurgerile de lichide aflate sub mașină pot indica diferite probleme.
Unele sunt foarte grave, și trebuie rezolvate pe loc, altele pot fi remediate și mai târziu.
Principalele scurgeri aflate sub mașină pot proveni de la:
Pentru că fiecare dintre aceste fluide au o culoare și o densitate diferită, șoferii trebuie să fie atenți la anumite detalii.
Ulei de motor
Majoritatea scurgerilor și petelor de pe carosabil sunt provocate de uleiul de motor. Acesta se scurge din cauza unei etanșeizări incorecte a capacului de tacheți, chiulasei a băii de ulei, sau de o defecțiune a unei garnituri. Vâscozitatea ridicată, culoarea închisă și amplasarea lor în dreptul băii de ulei sunt principalii indicatori ai acestei probleme. Când observi o pată de felul acesta sub mașină, trebuie să verifici nivelul de ulei din motor. Dacă e suficient, poți să mergi cu mașina până la cel mai apropiat service, pentru a remedia problema.
Antigel
Dacă sub mașină descoperi o pată de dimensiuni mai mari, e posibil să fie de la lichidul de răcire. Problema poate fi cauzată de o fisură, un șurub strâns insuficient sau un furtun care nu e etanșeizat corect. Antigelul se diferențiază de alte fluide și prin culoarea roz sau verde deschis. De fiecare dată când observi o pată de genul acesta, verifică nivelul de antigel. Poți face o completare și să observi pe unde curge.
Lichid de frână
Dacă observi pete în spatele roților autoturismului, e posibil să ai pierderi de lichid de frână. Aceasta e o problemă foarte gravă, care trebuie remediată pe loc. Altfel, mașina nu se va putea deplasa decât pe platformă. În general, aceste probleme apar din cauza unor furtune care au cedat sau a unor defecțiuni ale pompei de frână.
Lichid de servo-direcție
În general, modelele mai vechi de mașini sunt dotate cu un sistem complex hidraulic, specific servo-direcței. Atunci când e o presiune ridicată, colierele, mufele sau capetele furtunelor pot ceda. Acest lichid se poate scurge, de asemenea, și pe lângă vasul de scurgere, pompa de servo sau cele două conducte. Poți identifica cu ușurință acest fluid datorită culorii sale vișinii.
Ulei din cutia de viteze
Uleiul din cutia de viteze este similar cu cel de motor. Diferența este că aceasta se formează sub locul în care transmisia se unește cu motorul. Deficiențele sunt cauzate, în general, de presiune, la o transmisie automată, sau de o defecțiune mecanică, în cazul cutiei manuale. O astfel de problemă necesită atenția imediată a unui mecanic.