Ce e cu atâția șoferi pe contrasens pe autostradă? Fac acest lucru conștient!
Pentru că există un val de cazuri de șoferi care conduc pe contrasens pe autostrăzile din România, experții au demarat un studiu pentru a vedea care este motivația și cum poate fi combătută această practică periculoasă. Chiar dacă acești șoferi sunt inconștienți, se pare că aleg să meargă pe contrasens în mod conștient. Omor cu premeditare?
Șoferii care circulă pe contrasens nu o fac din neatenție. Aceasta este concluzia surprinzătoare a unor anchete făcute de autorități.
„Din păcate investigarea acestor incidente în România relevă o concluzie îngrijorătoare: mulți români ajung pe contrasens perfect conștient, nu din neatenție, după ce au intrat pe autostradă legal dar nu în direcția în care doreau să se deplaseze. Pentru a corecta această situație întorc pur și simplu vehiculul şi pornesc în sens opus”, au explicat reprezentanții Asociației Pro Infrastructură într-o postare pe Facebook.
Pericolul este cu atât mai mare cu cât șoferii care circulă pe contrasens o fac pe cea mai rapidă bandă a autostrăzii, că doar ei sunt obișnuiți să circule pe dreapta, adică stânga celor care circulă corect! În plus, ca să scape cât mai repede din această situație, circulă cu viteză mult mai mare decât în mod obișnuit.
Șoferi pe contrasens: Ce s-a întâmplat cu șoferul mașinii Clio roșii filmate recent pe contrasens?
Specialiștii Pro Infrastructură dau ca exemplu de manual cazul șoferului surprins zilele trecute circulând pe contrasens într-un Renault Clio roșu. Acesta a fost evitat în ultima secundă de mai mulți șoferi. S-a întâmplat în zona nodului Turda de pe autostrada A3. Dacă vă întrebați ce s-a întâmplat până la urmă în acest caz, vă spunem că șoferul a produs până la urmă un accident frontal, așa cum era de așteptat. Din fericire, acesta nu a avut consecințe grave.
Specialiștii Asociației Pro Infrastructură susțin că astfel de erori apar din cauza șoferilor care nu au experiență, dar și a administratorilor drumurilor care nu montează indicatoare suficient de clare în zonele de risc. Specialiștii oferă și sfaturi pentru șoferii care au ratat ieșirea de pe autostradă.
„În astfel de cazuri, continuați până la prima ieșire și orientați-vă după ce ați ieșit de pe autostradă. Ca să evitați astfel de incidente, consultați harta înainte de a porni la drum și planificați cu atenție deplasarea în nodurile mai complicate (cum e nodul Turda și viitorul nod Sebeș), chiar dacă aveți GPS. Nu opriți și nu întoarceți pe autostradă, e pericol de moarte!”, se arată în postarea de pe Facebook.