Ce crede Volkswagen despre mașinile alimentate cu hidrogen. Ce modele ar putea avea succes

Publicat: 13 05. 2020, 11:14
Actualizat: 13 05. 2020, 11:17

Producătorul auto german Volkswagen este de părere că tehnologia mașinilor alimentate cu hidrogen este mai potrivită pentru vehiculele comerciale decât pentru mașinile de pasageri.

În timp ce unii producători de automobile au direcționat o mare parte din veniturile lor către cercetarea și dezvoltarea noilor mașini cu motoare pe bază de hidrogen, alții evită deocamdată această tehnologie, cel puțin pentru vehiculele de pasageri.

Astfel, în viitorul apropiat, germanii nu sunt interesați să lanseze un vehicul cu celule de combustibil, cel puțin nu din divizia de autoturisme pentru pasageri, a declarat Matthias Rabe, directorul departamentului de tehnologie al celor de la Volkswagen.

Oficial Volkswagen, despre mașinile alimentate cu hidrogen

„Ca grup, privim în această direcție, dar pentru Volkswagen în viitorul apropiat, aceasta nu este o opțiune”, a răspuns Rabe când a fost întrebată despre posibila implementare a tehnologiei cu celule de combustibil pe mașinile sale de călători. Mai mult, Matthias Rabe consideră că cea mai bună aplicație a hidrogenului în domeniul auto este pe vehiculele comerciale, deoarece durează doar câteva minute pentru a umple rezervorul unui camion sau al unui autobuz, iar singurele emisii sunt vaporii de apă.

În prezent, compania VW ar putea să nu fie interesată să lanseze o mașină pe hidrogen, deoarece unicul lor obiectiv este extinderea familiei de vehicule electrice, care este condusă de noul hatchback ID.3, dar Audi poate fi o opțiune. Marca din Ingolstadt experimentează această tehnologie de câțiva ani, implementând-o pe diferite modele și perfecționând-o constant. Astfel, Volkswagen are la îndemână tehnologia disponibilă.

Producători interesați de mașinile alimentate cu hidrogen

Mașinile alimentate cu hidrogen reprezinte o alternativă la mașinile electrice, cel puțin pentru constructori precum Toyota, Mercedes sau Hyundai. Mirai este prima maşină de serie cu sistem de propulsie cu pilă de hidrogen de la producătorul Toyota.

Sistemul de propulsie e constituit din două rezervoare de hidrogen compresat care pot stoca suficient combustibil pentru o autonomie cuprinsă între 400 şi 700 km. Hidrogenul e trimis către pila de combustie, unde se combină cu oxigenul din aerul înconjurător şi, în urma unei reacţii chimice, se produce curent electric care merge la un motor electric.