CATL, producătorul chinez de baterii pentru mașini electrice, a prezentat recent un nou acumulator destinat hibrizilor cu încărcare la priză. Autonomia promisă de noua baterie este simțitor mai mare decât ceea ce vedem astăzi în piață.
Compania CATL este cel mai mare furnizor de baterii pentru mașini electrice la nivel global. Recent a prezentat o nouă tehnologie pentru bateriile modelelor hibride cu încărcare la priză. Noul acumulator folosește în compoziția sa litiu și sodiu, fiind dezvoltată special pentru mașinile plug-in hybrid.
Noua baterie dezvoltată de producătorul chinez se numește Freevoy și utilizează module sodiu-ion, care permit o calibrare mai bună a modulelor litiu-ion din baterie. Acest lucru nu doar că sporește intrinsec autonomia pe care bateria este capabilă să o ofere, dar optimizează modul în care acumulatorul se comportă la temperaturi scăzute.
CATL spune că integrarea acestor module sodiu-ion ajută la îmbunătățirea autonomiei cu până la 5% la temperaturi scăzute, comparativ cu o baterie standard litiu-ion. De asemenea, CATL folosește un nou software pentru această baterie și spune că vom vedea timpi de încărcare chiar și cu 40% mai mici.
Compania țintește către o autonomie maximă de 400 de kilometri pe care noua baterie Freevoy să o ofere în aplicații hibride. Însă, este foarte probabil ca această valoare să fie obținută sub standardele de testare chineze, fapt pentru care ne așteptăm la valori ceva mai mici în momentul în care tehnologia va fi testată și în Europa, sub standardele WLTP.
Bateria Freevoy a fost deja folosit pe numeroase modele de diferite mărci din China, inclusiv Li Auto, AVATR, DEEPAL, CHANGAN NEVO și NETA. Până în 2025, sunt programate să fie lansate și livrate 30 de modele de vehicule hibride de la mărci precum Geely, Chery, GAC și VOYAH, echipate cu Freevoy de la CATL.