Anvelopele runflat sunt potrivite pentru cazuri de urgenţă.
Ele permit rularea continuă după o eventuală pană, mulţumită unor pereţi laterali. Aceşti pereţi laterali împiedică tocirea sau chiar explozia anvelopelor.
Anvelopa de acest timp este proiectată să reziste la efectele dezumflării atunci când este perforată. Aceasta permite vehiculului să-şi continue deplasarea la viteze reduse – sub 80 km/h, pe distanţe limitate, în general de până la 80 km, în funcţie de tipul anvelopei.
Anvelopele run-flat pot susţine greutatea şi sarcina vehiculului, datorită flancurilor ranforsate. Acestea sunt construite dintr-un material special, mai robust, pentru a suporta greutatea maşinii.
Cauciucurile runflat sunt montate pe jante speciale pentru a nu permite desprinderea acestora de pe jantă.
FOTO – Cum arată o anvelopă runflat pe interior
Deoarece anvelopele runflat mascheaza foarte bine simptomelor pierderii de aer care însoţesc o pană de cauciuc, acestea necesita un sistem de monitorizare a presiunii din anvelope care sa alerteze şoferul de pierdut presiunea aerului pe afisajul de bord.
Un alt avantaj al vehiculelelor echipate cu runflat este că ele nu au nevoie de roată de rezervă, ceea ce înseamnă că nu au nici cric sau alte unelte. De fapt, eliminarea anvelopei de rezervă și folosirea acelui spațiu în alt scop este un motiv important pentru care producătorii de automobile oferă mașini echipate cu runflat.
Michelin: PAX, ZP (zero presure)
Continental: SSR, CS (Conti Seal)
Goodyear: EMT, ROF (Run On Flat)
Dunlop: SST, DSST, ROF (Run On Flat)
Pirelli: Runflat, r-f, Eufori@
Bridgestone. RFT (Run Flat Technology)