Câți bani au făcut Uber și Bolt în România după legea ridesharing-ului
Anul 2019 a fost anul în care activitatea companiilor de ridesharing a fost reglementată prin lege. Iată câți bani au făcut Uber și Bolt în România după ce legea ridesharing-ului a intrat în vigoare.
Cele mai importante servicii de ridesharing care operează în România – Uber și Bolt – au avut o cifră de afaceri în creștere anul trecut, chiar și după intrarea în vigoare a legislației care reglementează ridesharing-ul. Uber este pionier și lider pe segmentul de ridesharing la nivel mondial și, în plus, primul serviciu de acest tip care a intrat în România. Cu toate acestea, ca cifră de afaceri, Uber a fost eclipsat în România de rivalii de la Bolt.
Uber BV Filiala București SRL, firmă prin care operează Uber în România, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 12,7 milioane de lei, în creștere de la 7,4 milioane de lei în 2018, conform datelor oficiale colectate de Termene.ro. În aceeași perioadă, Bolt a comunicat o cifră de afaceri de 20,5 milioane de lei, ceea ce reprezintă o creștere semnificativă, de la 5,9 milioane de lei în 2019.
Câți bani au făcut Uber și Bolt în 2019?
Comparând profiturile realizate de celor două companii în 2019, Uber iese în avantaj clar, cu un profit net de 800.000 de lei, în creștere ușoară, de la 707.000 de lei, în 2018. Profitul firmei prin care operează în România startup-ul estonian Bolt a fost anul trecut de aproape 280.000 de lei, în creștere de la 140.000 de lei, în 2018.
În România mai operează două servicii de ridesharing – Free Now și Yango, dar acestea nu au făcut publice rezultatele financiare pentru anul 2019.
Anul 2019 este relevant pentru serviciile de ridesharing care operează în România, dat fiind că atunci au intrat în vigoare modificările legislative menite să reglementeze serviciile de acest fel. Prima lovitură a venit în mai 2019, când legea taximetriei a fost modificată astfel încât șoferii care prestau servicii de ridesharing putea fi mult mai ușor amendați.
După aceată dată, șoferii de Uber și Bolt au operat într-o zonă gri, riscând amenzi pentru încălcarea legii taximetriei. Abia în toamna lui 2019 a intrat în vigoare OUG 49/2019 privind activitățile de transport alternativ. Aceasta a prevăzut mai multe obligații pentru șoferi și companiile din domeniu, inclusiv plata unei taxe fixe de 100.000 de lei la fiecare doi ani. Sancțiunile au intrat în vigoare ceva mai târziu, din februarie 2020.
sursa: Startup Cafe