Câte mașini se construiau în România înainte de Revoluție?
Peste 40 de mărci auto sunt disponibile în România, iar industria auto locală este în continuă dezvoltare. La Mioveni văd lumina zilei modelele Dacia, unul dintre cele mai populare brand-uri pe teritoriul Europei, în timp ce la Craiova se produce Ford Puma. Dar cum funcționa domeniul auto în România înainte de Revoluție?
Industria auto românească număra, la mijlocul anilor ’60, conform datelor indicate de Hotnews și furnizate de INS, opt fabrici de subansamble și peste 100 de fabrici de piese. În 1965, aproximativ 3.600 de vehicule ieșeau de pe liniile de asamblare care funcționau în România.
În anul Revoluției, uzinele românești produceau 144.000 de autoturisme și peste 13.500 de autocamioane. Între 60 și 80% dintre vehiculele produse aici erau destinate exportului, în timp ce românii așteptau ani de zile pentru a primi Dacia comandată.
Câte mașini s-au produs în România înainte și după Revoluție?
1970: 24.000
1975: 63.000
1980: 88.000
1985: 134.000
1989: 144.000
1995: 88.000
2000: 64.000
2004: 98.000
2005: 175.000
2010: 324.000
2013: 410.000
2016: 359.000
2018: 476.000
Ce mașini circulau în România în anii ’90?
În primii ani după Revoluție, s-au deschis granițele vestului și în domeniul auto. Așa că, pe lângă deja familiarele modele Dacia, Skoda și Lada, u apărut astfel pe șoselele din România tot mai multe modele de producție străină: Opel Frontera, Opel Kadett, Audi 80, Ford Sierra sau Fiat Stilo au fost primele mașini străine vândute la noi. Au ajuns apoi, de peste hotare, tot mai multe modele Mercedes-Benz și BMW.
Apariția uzinei Daewoo la Craiova a echivalat cu apariția pe drumurile noastre a modelelor Tico, Matiz, Cielo, Leganza și Nubira.
În prezent, parcul auto al României număra, la finalul anului trecut, 8,19 milioane de vehicule.