Câte mașini fabrică Tesla la Giga Berlin și la ce producție speră să ajungă
Tesla a început producția de serie Model Y la fabrica din Berlin în luna martie, pentru a permite mărcii americane să își crească prezența pe piața auto europeană.
Tesla Giga Berlin produce acum 350 de Model Y pe săptămână și își propune să crească până la 1.000 luna aceasta, se arată în raport. Tesla își propune să producă aproximativ 30.000 de mașini la noua fabrică în acest an și mai multe mașini pe an din 2023.
Planurile producției la Tesla Gigafactory Berlin
Un nou raport care vine din Germania ne oferă câteva informații despre planurile creșterii producției la Tesla Gigafactory Berlin.
Tesla tocmai a început producția la Gigafactory Berlin în urmă cu o lună, dar începerea producției nu este la fel de importantă ca mărirea volumului de producție.
La deschiderea fabricii, producătorul auto nu a spus nimic despre producție. Acum, un nou raport al Automobilwoche din Germania susține că au surse care dezvăluie informații din interiorul Gigafactory Berlin. Publicația susține că Tesla produce în prezent 350 de vehicule Model Y pe săptămână în fabrica din Germania.
Potrivit acelorași surse, Tesla își propune să crească producția la 1.000 de unități pe săptămână până la sfârșitul lunii. Acest lucru ar însemnă o capacitate anuală de producție de 50.000 de unități.
După cum a confirmat compania la lansarea fabricii, vehiculele Model Y care sunt produse în prezent la Giga Berlin sunt echipate cu celule de baterie 2170. CEO-ul Elon Musk a spus că Tesla și-a propus să treacă la noua arhitectură structurală a pachetului de baterii alimentată de noile sale celule de baterie 4680 „în câteva luni”.
Acum, raportul afirmă că acest lucru se va întâmpla mai aproape de sfârșitul anului și va necesita oprirea producției pentru câteva săptămâni.
Tesla şi-a propus să ajungă rapid la un ritm de producţie de 500.000 de vehicule pe an la uzina sa de lângă Berlin.
Angajații noii fabrici de lângă Berlin sunt remunerați mai slab comparativ cu cei din uzinele producătorilor germani de automobile. Potrivit IG Metall, principalul sindicat auto din Germania, salariile pe care constructorul american le plătește sunt cu 20% mai puțin decât cele plătite de rivalii germani.