Detractorii mărcii româneşti s-ar putea să rămână uimiţi când vor auzi că, din 2005 până acum, Dacia a vândut circa 300.000 de exemplare în Germania, în timp ce fanii Dacia se vor declara foarte mulţumiţi.
Însă adevărul este că vorbimde o performanţă pur şi simplu normală într-o ţară în care pragmatismul este la cu totul alte cote decât în estul Europei. Politica Dacia, de a oferi preţuri cât mai mici, a avut un efect clar, mai ales o dată cu începerea crizei economice.
Cele mai vândute modele Dacia în Germania rămân Sandero şi Duster. În primul caz, vorbim de o citadină foarte spaţioasă şi foarte ieftină, adevărată alternativă la modelele second hand similare, care, deşi oferă un nivel de confort mai bun, sunt penalizate la capitolul costuri de întreţinere, unde modelul românesc stă foarte bine. Iar versiunea Sandero Stepway e extraordinar de bine primită de public.
În al doilea caz, nu mai trebuie să aducem în discuţie realele calităţi offroad ale lui Duster, care oferă şi o bună fiabilitate pentru preţul afişat. În plus, sunt deja mulţi producători de accesorii şi echipamente care le oferă clienţilor de Duster posibilitatea de a-şi particulariza maşina în multe feluri.
Succesul Dacia promite să crească în anii următori, mai ales pe fondul unei pieţe auto care suferă. Un bun exemplu este cota de piaţă de 1,6% a Daciei, la acelaşi nivel cu Mazda sau Citroen, dar şi creşterea vânzărilor Dacia cu aproape 4%, în condiţiile în care piaţa auto din Germania a înregistrat un regres de peste 6% în perioada ianuarie-august 2013.
Analiştii se aşteaptă la creşterea perforanţelor mărcii româneşti şi datorită modelelor cu un bun raport preţ/spaţiu, cum ar fi noua Dacia Logan MCV sau monovolumele Lodgy şi Dokker (ultimul având un succes bun în categoria vehiculelor utilitare mici).