Cătălin Drulă: Nu există soluții magice pentru traficul de pe Valea Prahovei
Ministrul Transporturilor Cătălin a declarat că nu există soluții magice „de pe o zi pe alta” pentru traficul de pe Valea Prahovei. Ministrul a anunțat recent semnarea contractului pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Ploiești Brașov.
Vorbind într-o emisiune televizată la Digi24, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a declarată că nu vede o soluție rapidă pentru rezolvarea ambuteiajelor de pe DN1.
„Nu există magie, mai ales în zona de munte unde și constrângerile fizice care există… Eu vă spun direct, decât să spun că vom încerca, vom face, vom drege. Există soluții punctuale, de genul semaforizare, s-au desființat treceri de pietoni, dar, având în vedere că pe zona Bușteni se traversează o localitate care este într-o vale, soluția este un bypass, un tunel al acestei autostrăzi”, a comentat ministrul Transporturilor.
Cătălin Drulă anunțase săptămâna trecută semnarea contractului pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Ploiești Brașov, care ar trebui să contribuie semnificativ la fluidizarea traficului prin Valea Prahovei. Construcția autostrăzii nu va putea începe însă mai devreme de doi ani, care este termenul de predare al studiului de fezabilitate.
Fără soluții magice pentru traficul pe Valea Prahovei
Întrebat despre perspectiva realizării unor drumuri ocolitoare, la Comarnic și Bușteni, ministrul transporturilor s-a arătat sceptic. Cătălin Drulă a explicat că astfel de soluții au mai fost avansate, „la disperare”, însă era vorba despre drumuri care prevedeau inclusiv curbe la 90 de grade, el catalogând aceste drumuri drept niște „soluții foarte chinuite”, a căror realizare ar fi durat, oricum, câțiva ani.
„Din păcate, într-o zonă dificilă montană, într-o vale îngustă, soluţii magice nu există de pe azi pe mâine, asta este situaţia de fapt! (…) Problema fundamentală, şi aici e mai greu de înţeles când stăm la acea coadă de două ore la Buşteni şi ne vine să ne luăm câmpii, e aparent acel punct de la Buşteni, pentru că e punctul de maxim. Dacă acolo, printr-o magie, mâine, aş face un tunel pe sub Buşteni, se mută la Poiana Ţapului şi după aia mai încolo pentru că un drum cu o bandă pe sens nu duce mai mult de 1.500 de vehicule pe oră”, a explicat ministrul.
CNAIR a propus, recent, o serie de măsuri de fluidizare a traficului pe DN1. Acestea prevăd construirea unor pasaje și pasarele pe cel mai circulat drum național din România.