Cătălin Cedric Ghigea a participat la FIA Hillclimb Masters 2018 la volanul unei Alfa Romeo Alfetta GTV din 1975
În weekend-ul 12-14, Cătălin Cedric Ghigea a luat startul la cel mai important trofeu de viteză în coastă organizat sub egida FIA, la volanul superbei Alfa Romeo Alfetta GTV botezate „Phoenix”.
FIA Hillclimb Masters 2018 este un trofeu cu statut european, desfăşurat la fiecare doi ani, ce reuneşte la start unii dintre cei mai buni piloţi ai disciplinei viteză în coastă (hillclimb) de pe bătrânul continent. România a fost reprezentată de patru concurenţi: Cătălin Cedric Ghigea, Ramona Rusu, Sorin Botez şi Liviu Savu.
Pentru Cătălin Cedric Ghigea a fost primul start într-o competiţie internaţională şi primul concurs de o aşa anvergură la care a participat în carieră. Cu sprijinul Auto Italia, Ghigea a concurat în Italia la bordul unei Alfa Romeo Alfetta GTV din anul 1975, care respectă într-u totul specificaţiile tehnice ale automobilelor de competiţie din acea perioadă. De altfel, Alfetta botezată „Phoenix” a fost singurul automobil 100% istoric din concurs, fapt care a atras instant simpatia publicului numeros prezent pe marginea probei speciale de la Gubbio.
Traseul de la Gubbio, acelaşi pe care se desfăşoară Trofeul Luigi Fagioli, are o lungime de 3,3 kilometri şi un „desen” care l-a impus drept una dintre etapele clasice din Italia. La startul Mastersului FIA 2018 s-au regăsit unii dintre cei mai buni piloţi contemporani ai disciplinei viteză în coastă, dar şi din istorie – amintim doar de Simone Faggioli (Italia), Christian Merli (Italia, Campion European în 2018), Sebastien Petit (campionul Franţei), Domenico Cubeda sau Domenico Scola (ambii Italia), Marcel Steiner (Republica Cehă).
Cătălin Ghigea a primit invitaţia de a participa la FIA Hill Climb Masters 2018 din partea ACR, autoritate sportivă naţională în România. În urma celor trei manşe cronometrate de concurs, a fost făcut un clasament Open în care a contat cea mai bună urcare. Pentru clasamentul pe echipe, acolo unde a punctat şi România, importantă era diferenţa cât mai mică între manşele de concurs la toţi cei patru componenţi ai celor 20 de ţări inscrise la trofeu.
Echipa României s-a clasat la final pe locul 16 în concurs.
„Am tratat cu seriozitate maximă concursul. Numai că deşi mi-am propus să abordez identic virajele, să caut aceleaşi puncte de frânare şi să am trase identice la fiecare urcare de concurs, am crescut fără să-mi dau seama ritmul. Probabil că şi diferenţa de aderenţă a anvelopelor de la o urcare la alta m-a păcălit puţin şi deşi am simţit că am mers constant, am îmbunătăţit timpii de la o manşă la alta. Din punct de vedere sportiv, individual, a fost foarte bine, Din păcate, pentru rezultatul echipei nu a fost ceea ce trebuia şi îmi asum contributia nefericita la clasarea echipei. Important este, cred eu, că am ajuns acolo şi am demonstrat că suntem o naţiune care contează în această disciplină a motorsportului. Le mulţumesc mult partenerilor mei, în frunte cu Auto Italia şi echipei tehnice care sâmbătă dimineaţă a făcut o mică minune pentru ca totul să se desfăşoare conform planului”, a încheiat Cătălin Cedric Ghigea.