Sunt anumite situații în care pompa de combustibil a mașinii se poate arde, din cauza lipsei de carburant. Câtă benzină sau motorină e bine să ai în rezervor pentru a nu se întâmpla asta?
Cei care obișnuiesc să meargă cu rezervorul mai mult gol, riscă să rămână fără benzină sau motorină. Iar asta poate duce chiar și la arderea pompei de combustibil a mașinii.
De aceea, este recomandat să eviți, pe cât posibil, să ajungi „pe roșu”. Mai ales că pot apărea și alte probleme.
Dacă ai uitat să alimentezi și ești în mers, mașina începe să dea rateuri, să vibreze și apoi se oprește motorul.
Volanul poate deveni foarte rigid, pentru că rămâi fără servodirecție. De asemenea, se poate întări și pedala de frână.
De aceea, într-o astfel de situație e trebuie să tragi cât mai repede pe dreapta. Iar după ce te-ai oprit, pune contactul, dar fără să încerci să pornești motorul. Dacă indicatorul de combustibil a rămas pe zero, nu încerca să repornești mașina.
La mașinile cu motor pe benzină, într-o astfel de situație se poate arde pompa de combustibil. La cele diesel, poate intra aer în sistemul de ardere și pe circuit.
„La benzină, sunt rare situațiile când se arde pompa. De aceea, în principiu, după ce realimentezi, poți porni la drum. La diesel e mai problematic, pentru că dacă intră aer pe circuit, sunt mașini la care nu poți reporni motorul decât dacă tragi acel aer afară din sistem. Asta înseamnă, obligatoriu, să intri cu mașina în service sau cei de la depanări să aibă dispozitivele potrivite ca să facă aerisirea”, a explicat mecanicul Robert Marin pentru ProMotor.
În plus, la mașinile cu rezervor metalic, atunci când combustibilul e pe terminate, pompa preia și diverse reziduri corodate de pe fundul vasului și le duce către motor. Iar asta poate duce la înfundarea injectoarelor.
În general, când mai sunt 5-10 litri de carburant în rezervor, se aprinde martorul de combustibil. Acest martor de bord roșu, care are în general forma unei pompe de carburant, te avertizează că mai ai puțini kilometri de mers.
Asta înseamnă că trebuie să alimentezi cât mai urgent, altfel riști să rămâi fără benzină sau motorină în rezervor.
În cele mai multe situații, dacă menții o viteză constantă și drumul este drept, mai poți parcurge cel mult 30-50 de kilometri „pe roșu”.
Dar, indicat ar fi să oprești la cea mai apropiată benzinărie și să alimentezi.
Evident, cel mai bine ar fi ca rezervorul să fie permanent plin.
De exemplu, cei care obișnuiesc să alimenteze de 50-100 de lei ar putea face o dată un plin. Apoi să realimenteze cum o fac de obicei. Astfel, se reduce riscul de a rămâne fără combustibil.
Recomandarea mecanicului este ca atunci când indicatorul de combustibil arată că mai avem doar un sfert de rezervor de carburant, să alimentezi. Nu e obligatoriu să faci plinul, dar ar fi bine ca rezervorul să fie măcar pe jumătate umplut.