Preț ITP 2024: Cât timp poți circula cu ITP-ul expirat? Ce acte sunt necesare și cât costă Inspecția Tehnică Periodică

Autor: Radu Țuțulan 31 iul. 2024 Știri auto
Preț ITP 2024: Cât timp poți circula cu ITP-ul expirat? Ce acte sunt necesare și cât costă Inspecția Tehnică Periodică

Inspecția Tehnică Periodică este obligatorie pentru toate tipurile de vehicule, inclusiv pentru remorci și rulote. Această se face pentru unele mașini chiar și de două ori pe an. Iată cât timp poți circula cu ITP-ul expirat și ce acte sunt necesare pentru a reface Inspecția Tehnică.

Inspecția Tehnică Periodică trebuie tratată cu foarte mare atenție, din mai multe motive.

În primul rând, chiar și o deficiență aparent banală poate duce la respingerea vehiculului, iar mașina va rămâne fără ITP.

De asemenea, nu trebuie ignorate amenzile pe care șoferii le riscă dacă circulă cu ITP expirat.

Cât timp poți circula cu ITP expirat

Cei care uită să refacă Inspecția Tehnică Periodică sau o amână și circulă cu ITP expirat, riscă să fie amendați de două ori.

Legea stabilește că se suspendă automat înmatricularea unei mașini când îi expiră inspecția tehnică. Asta înseamnă că, din acel moment, șoferul conducere o mașină neînmatriculată.

Astfel, în cazul în care ești prins cu ITP expirat, vei primi două amenzi concomitent. O sancțiune pentru conducerea unui autoturism fără inspecție valabilă, care e cuprinsă între 1.485 de lei şi 3.300 de lei. Iar a doua pentru conducerea unei mașini a cărei înmatriculare a fost suspendată. Caz în care amenda este de 3.300 de lei.

Astfel, dacă ești prins cu ITP expirat, amenda totală poate ajunge la 6.600 de lei, iar cea minimă 4.785. În plus, se suspendă pe loc dreptul de circulație pentru respectivul autovehicul.

Valabilitatea ITP este menționată în talonul auto. După depășirea acelei date, se consideră că Inspecția Tehnică a expirat. Așadar, nu poți circula nici măcar o zi fără a avea ITP valabil.

Ce valabilitate are ITP în 2024

Inspecția Tehnică Periodică are o valabilitate limitată, în funcție de anul de fabricație al vehiculului, de numărul de locuri, de destinația acestuia și de gabarit.

Astfel, valabilitatea ITP în 2024 este:

  • 3 ani:
    • în cazul mașinilor noi, calculându-se de la data primei înmatriculări;
    • pentru remorci și semiremorci apicole;
  • 2 ani :
    • la autovehiculele cu cel mult 8 locuri și o vechime de până la 12 ani;
    • la motociclete, mopede, autovehicule cu 3 roți si cvadricicluri;
    • la tractoare cu o masă mai mică de 3.500 kg;
    • la remorci și semiremorci cu o masă mai mică de 3.500 kg;
  • 1 an:
    • pentru autovehicule cu cel mult 8 locuri și o vechime de peste la 12 ani;
    • pentru autovehicule de transport marfă;
    • pentru ambulanțe;
    • pentru tractoare cu masa de peste 3.500 kg;
    • pentru remorci și semiremorci cu masa de peste 3.500 kg;
  • 6 luni:
    • în cazul vehiculelor de transport persoane în regim de taxi;
    • în cazul vehiculelor care rulează în regim de închiriere;
    • în cazul autovehiculelor cu mai mult de 8 locuri, în afară de cel al șoferului;
    • în cazul vehiculelor destinate învățării conducerii.

Ce acte sunt necesare și cât costă Inspecția Tehnică Periodică

În funcție de tipul de vehicul pentru care se efectuează Inspecția Tehnică Periodică, costul este cuprins, în general, între 100 și 250 de lei. Fiecare stație service are un tarif propriu.

Pentru un autoturism de clasă mică sau medie, de exemplu, costul ITP este, în jurul a 150 de lei.

Actele necesare pentru efectuarea ITP în 2024 sunt:

  • certificatul de înmatriculare al autovehiculului (talonul auto);
  • actul de identitate al conducătorului auto;
  • polița RCA valabilă la data inspecției;
  • cartea de identitate a autovehiculului (CIV).

În cazul în care mașina se află în proprietatea unei firme de leasing, la aceste acte poate fi prezentată și o copie ștampilată a CIV, cu mențiunea „conform cu originalul”.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: elements.envato.com


Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide