Cât pierde industria auto din România după închiderea fabricilor și care ar fi soluția de ieșire din criză

Autor: ProMotor 30 mart. 2020 Știri auto
Cât pierde industria auto din România după închiderea fabricilor și care ar fi soluția de ieșire din criză

Zeci de mii de angajaţi din industria auto sunt astăzi în şomaj tehnic din cauza crizei generate de noul coronavirus. Iată cât pierde industria auto din România după închiderea fabricilor și care ar fi soluția de ieșire din criză.

În timp ce în alte state fabricile şi-au adaptat liniile de producţie pentru a livra echipamente necesare sectorului medical, în România încă se poartă discuţii în această direcţie.

„Am înţeles că există o preocupare în acest sens, dar nu să retehnologizeze ca să producă măşti şi ventilatoare. Sunt totuşi fabrici de auto. Companiile sunt de acord să sprijine autorităţile în acest sens, dar nu ştiu dacă să producă ventilatoare sau să producă componente pentru ventilatoare pe acele imprimante 3D, aşa cum s-a făcut în Spania şi în Franţa”, spune Adrian Sandu, secretar general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Industria auto din România generază 14% din PIB, adică aproximativ 30 de miliarde de euro şi are 200.000 de angajaţi. Din cauza crizei coronavirusului, companii precum Dacia, Ford sau Pirelli şi-au trimis angajaţii în şomaj tehnic. Ministrul economiei, Virgil Popescu, a spus că liderii din industria auto lucrează cu Academia Tehnică Militară pentru a crea un prototip de ventilator mecanic.

„Poate la componentişti da, câţiva componentişti chiar pot să se ocupe de fabricaţia de ventilatoare, dar, atenţie, în opinia mea şi aceste piese sunt, aceste aparate sunt foarte sensibile şi trebuie testate înainte de utilizare. Să presupunem că mă apuc eu şi fac mâine. Şi dau un ventilator unui spital, da? Şi acel ventilator nu a fost testat în prealabil o perioadă de timp, să se vadă cum funcţionează, cum se uzează şi aşa mai departe. Dacă acel ventilator se opreşte în timpul când este conectat la un pacient, ce se întâmplă? Automat, va fi o tragedie”, mai spune Sandu.

O zi de oprire a producţiei industriei auto în România generează o scădere de business de 124 de milioane de euro, potrivit ACAROM. Fabricile care sunt încă deschise astăzi produc componente pentru fabricile de automobile din afara Europei.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide