Cât durează verificarea ITP și ce se întâmplă dacă RAR blochează vehiculul pe rampă?

Autor: Radu Țuțulan 04 dec. 2024 Știri auto
Cât durează verificarea ITP și ce se întâmplă dacă RAR blochează vehiculul pe rampă?

Inspecția Tehnică Periodică se face la intervale de timp stabilite prin lege, în funcție de vechimea mașinii și destinația acestuia. Verificarea poate dura câteva zeci de minute, dacă totul este în regulă. Dar, RAR poate să blocheze vehiculul pe ramă, caz în care va fi nevoie de câteva ore pentru a finaliza inspecția.

Registrul Auto Român a intensificat controalele la stațiile unde se face ITP.

Reprezentanți ai acestor unități spun că, dacă în trecut inspectorii RAR veneau o dată la câțiva ani în control, acum sunt situații în care vin chiar și de mai multe ori într-o săptămână.

Cât durează verificarea ITP

O verificare tehnică la ITP durează, în general, între 20 și 40 de minute.

În acest timp, inginerii analizează seriile de identificare ale motorului și caroseriei, emisiile de noxe, roțile, luminile și motorul. De asemenea, se conectează la calculatorul mașinii pentru a verifica informațiile de bord.

La final, introduc rezultatele verificării în sistem și așteaptă confirmarea Registrului Auto Român pentru emiterea autorizației de circulație. Sau, dacă mașina nu trece de verificare, RAR este notificat cu privire la respingerea vehiculului.

Ce se întâmplă dacă RAR blochează vehiculul pe rampă?

În momentul în care operatorul stației ITP trimite datele către serverele Registrului Auto, în baza unor algoritmi predefiniți, sistemul informatic poate decide acordarea avizului sau efectuarea unei reverificări.

Dacă acordă avizul, șoferul va primi, pe loc, drept de circulație cu respectiva mașină.

Dacă, însă, RAR decide reverificarea, mașina nu poate părăsi rampa ITP. Astfel că șoferii pot aștepta chiar și 2-3 ore pentru a veni un inspector RAR.

Apoi, reprezentantul stației ITP va face din nou o verificare completă a mașinii, sub supravegherea reprezentantului RAR.

La finalul verificării tehnice a mașinii, rezultatul va fi comparat cu cel introdus inițial de inginerul ITP în sistem. Dacă se descoperă neconcordanțe majore, activitatea stației ITP poate fi suspendată. De asemenea, e posibil ca și șoferul să fie anchetat, în cazul în care a dat șpagă pentru ca mașina să treacă în mod fraudulos de ITP.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: shutterstock.com


Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide