Cât de sigur este, de fapt, sistemul Tesla Autopilot
Sistemul Tesla Autopilot a primit multe comentarii negative în ultimii ani, după ce mai multe accidente au fost intens popularizate. Cât de sigur este, de fapt, sistemul Tesla Autopilot, o dovedesc statisticile de accidente furnizate periodic de producătorul american.
Tesla a publicat rezultatele Vehicle Safety Report pentru trimestrul al treilea al anului, iar primele informații arată o rată de accidente semnificativ mai mică atunci când sistemul Autopilot este activ. Este un rezultat care contrazice numeroasele critici aduse în ultima vreme sistemului Autopilot.
În trimestrul al treilea al anului, mașinile Tesla au înregistrat o rată de un accident la fiecare 4,59 milioane de mile în cazul șoferilor care au condus cu sistemul Autopilot activat. Cei care au condus cu Autopilot dezactivat, dar cu sistemele de asistență ale mașinii activate, rata accidentelor este aproape dublă – unul la fiecare 2,42 de milioane de mile. În cazul șoferilor care nu au activat nici Autopilot nici sistemele de asistare a conducerii, rata este de 1:1,79 milioane de mile conduse.
Indiferent de sistemele de asistare a conducere sau de starea sistemului Autopilot, raportul dovedește că șoferii de mașini Tesla sunt, în general, mult mai atenți decât cei care conduc alte mărci. Asta deoarece rata medie a accidentelor în Statele Unite este de un accident la 479.000 de mile, de zece ori mai mare decât în cazul mașinilor Tesla conduse de Autopilot.
Cât de sigur este sistemul Tesla Autopilot: Rezultatele sunt discutabile
Cifrele din Vehicle Safety Report indică o scădere a ratei accidentelor comparat cu trimestrul 3 din 2019, dar o creștere ușoară față de trimestrul 2 din 2020. Cumva, aceste cifre sunt justificate, având în vedere epidemia de coronavirus care a ținut oamenii în case mai mult în perioada aprilie – iunie.
Ca orice statistică, aceste cifre nu reflectă corect realitatea. Asta deoarece sistemul Autopilot este activ de regulă la rularea pe autostradă, acolo unde se rulează un număr mare de kilometri fără accidente. În același timp, conducerea fără Autopilot se face preponderent în orașe, unde accidentele sunt frecvente. În plus, această statistică nu spune nimic despre gravitatea accidentelor înregistrate.
Tesla pregătește o nou versiune a sistemului să de conducere autonomă Autopilot, care se numește Full Self Driving (FSD). Aceasta va oferi o funcționalitate superioară, iar Elon Musk a promis chiar autonomie de nivel 5, o pretenție considerată neserioasă de experții industriei. În prezent, sistemul Autopiot poate fi considerat ca fiind la granița dintre nivelul 2 și 3 de autonomie.
sursa: Electrek