Un Audi A6 Avant, vechi de peste 20 de ani, cu martorul Check Engine aprins, este supus un test inedit. Cât de rapidă este mașina cu probleme la motor?
Un Audi A6 Avant din generația C5, produs în anul 2000, a ieșit pe autobahn. Mai poate bătrânul break să facă față drumurilor cu sectoare fără limită de viteză? Înainte de a da răspunsul trebuie să știți că mașina are defecțiune majoră. În bord este aprins martorul “Check Engine”.
Vloggerii de la TopSpeedGermany au pus la cale experimentul.
Această versiune are motor V6 de 2,7 litri, care dezvolta, în momentul în care a ieșit pe porțile uzinei, 250 de cai putere și 350 Nm. Nu se știe câți dintre ei au “supraviețuit” în cei 21 de ani. Propulsorul este cuplat la o transmisie automată și la un sistem de tracțiune integrală quattro.
La exterior, break-ul premium, deși un veteran al șoselelor germane, pare fără cusur. Niciun pic de rugină nu a afectat vopseaua neagră. Nici pielea bej care îmbracă scaunele nu arată rău deloc. Inserțiile de lemn, foarte moderne la acea vreme, dau o notă elegantă break-ului german.
În “tinerețe”, această versiune accelera de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde. Acum îi ia o veșnicie să ajungă de pe loc la 100. Viteza sa maximă era de 248 km/h. Dar ce se întâmplă acum când mașina are 21 de ani și martorul Check Engine aprins?
Pe autostradă, la prima tentativă, acul vitezometrului urcă încet, dar sigur către 240 km/h. Acolo se și oprește, deși ceasul este gradat până la 260 km/h. Martorul Check Engine clipește… insistent, apoi rămâne aprins. Tot aprins este și martorul “ABS”.
La a doua încercare, acul este aproape de 250 km/h, dar cel aflat la volan este nevoit să ridice piciorul de pe accelerație până când un BMW Seria 5, mult mai tânăr decât veteranul cu patru cercuri, se retrage în banda întâi.
VIDEO: