Dacia Duster pe GPL a fost prezentată la Salonul Auto de la Bruxelles. Mașina expusă zilele acestea la standul Renault din capitala Belgiei va fi disponibilă în Franța la un preț similar cu cel al versiunii pe benzină.
Dacia Duster pe GPL va ajunge în gamă cu denumirea Duster Eco-G. Auto-moto.com scrie că, în vestul Europei, Duster Eco-G va putea fi comandat cu un preț similar versiunii entry-level, TCe 100, care pornește de la 12.490 de euro în Franța și de la 11.790 de euro în Germania. Astfel, ne putem aștepta ca în România, Dacia Duster pe GPL să coste aproximativ 13.500 de euro.
Această motorizare va ajunge ulterior și în gamele Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway, dar nu și la Dacia Dokker.
Ce specificații tehnice are?
Dacia Duster Eco-G își trece în cont 100 de cai putere și un cuplu maxim de 170 Nm, dezvoltat la 2.000 rpm.
Cu motor 0,9 TCe cu trei cilindri și cu un rezervor de GPL montat în locul în care este amplasată standard roata de rezervă, noua versiune va avea un consum cu 30% mai mic decât cea pe benzină și cu 8% mai mic decât cea diesel. Mașina va putea funcționa atât pe benzină, cât și pe GPL. Constructorul de la Mioveni îi trece în cont o atuonomie de peste 1.000 de kilometri.
Șoferul de Duster Eco-G poate trece de la rularea pe benzină pe GPL și invers prin simpla apăsare a unui buton. Trecerea se face automat atunci când rezervorul de GPL este gol.
Ce alte sisteme de propulsie vor fi disponibile în gama Dacia?
Pentru a reduce valoarea emisiilor la nivel de gamă, Dacia trebuie să devină un brand electrificat. Este dezvăluirea făcută de președintele Renault Europa, Philippe Buros: “Cred că în doi sau trei ani vom electrifica Dacia”, este termenul oferit de oficialul francez.
O soluție care ar implica și costuri reduse, este adaptarea modelului Renault City K-ZE, construit și comercializat la ora actuală în China, la cerințele industriei auto europene.
Renault a confirmat deja că o versiune a lui crossover-ului electric City K-ZE va ajunge și în Europa în viitorul apropiat.