Transmisia Easy-R a revenit în gama Dacia. Astfel, și Logan poate fi comandat cu o cutie pe care șoferul o va controla ca pe una automată.
Cei interesați de confortul unei Dacia Logan care se conduce ca o automată se uită cu reținere la ce oferă producătorul de la Mioveni. O cutie robotizată sau pilotată Easy-R, care nu se numește așa cum sunt obișnuiți să audă: automată.
Aceștia trebuie să știe că un astfel de Logan se conduce ca o automată obișnuită. Nu există pedală de ambreiaj. Cutia robotizată sau pilotată este un hibrid între cea manuală și cea automată. Pentru a o face să funcționeze fără intervenția șoferului, inginerii de la Dacia au instalat trei piese noi în transmisia manuală. Este vorba despre un actuator electromecanic de schimbare a treptelor, un actuator de cuplare și decuplare a ambreiajului și o unitate de control dotată cu computer. 10 kilograme cântăresc cele trei piese împreună.
Mașina pleacă singură de pe loc atunci când este în Drive (D) sau în Reverse (R). Șoferul va trebui doar să ridice piciorul de pe pedala de frână.
Cel aflat la volan va primi, în locul schimbătorului clasic al mașinilor cu transmisie automată, un levier care îi permite, la nevoie, și să ruleze în modul Manual (M), schimbând treptele astfel: în față (minus) pentru retrogradare), în spate (+) pentru treaptă superioară. Nu există însă Parking (P), așa că șoferul va trage automat frâna de mână atunci când va dori să staționeze.
Dacia Logan cu transmisie Easy-R poate fi comandată începând de la linia de echipare Laureate și are un preț de pornire de 11.200 de euro. Costă cu doar 500 de euro mai mult decât aceeași versiune cu transmisie manuală.
Dacia cu cutie robotizată este în versiune TCe 90 cu motor pe benzină și 90 de cai putere.
Constructorul de la Mioveni îi trece în cont un consum urban de 5,9-6,3 l/100 km, un consm extraurban de 4,7-4,8 l/100 km, un consum mixt de 5,2-5,4 l/100 km.