Lotus Emira, ultimul model cu motor cu combustie internă pe care îl va produce Lotus, are un motor Mercedes-AMG de 2,0 litri 360 CP și un preț de pornire în Germania de aproximativ 88.000 euro pentru Emira First Edition.
Lotus spune că propulsorul este o „versiune personalizată” a lui M139 și include hardware conceput pentru un motor poziționat central. Pe modele Mercedes, acesta produce până la 416 CP (310 kW), cum ar fi AMG A45 S.
Producătorul auto combină motorul Mercedes-AMG de 2,0 litri cu o cutie de viteze cu dublu ambreiaj cu opt trepte care acţionează roţile din spate. Versiunea entry-level Emira atinge viteza de 100 de km/h în 4,2 secunde. Viteza maximă este de 283 km/h.
Emira poate fi comandat și cu un motor V6 de 3,5 litri, supraalimentat, de 400 CP, capabil să atingă 100 de km/h în 4,3 secunde. Unitatea de proveniență Toyota este supraalimentată cu un compresor Edelbrock 1740. Cu acest motor, Emira costă 82.000 de euro în Germania și va ajunge pe piață în ianuarie 2023.
În versiunea de bază, modelul costă de la 71.100 de euro.
Modelul britanic dispune în standard cu jante cu diametrul de 20 de inch, etriere colorate, șase nuanțe exterioare și conectivitate Apple CarPlay și Android Auto.
Producătorul britanic de automobile sport Lotus continuă campania de promovare a primului SUV din istoria mărcii. Cunoscut sub numele de cod Type 132, modelul va fi electric, va fi produs în China și își va face debutul oficial pe 29 martie.
Lotus Type 132 va fi dezvoltat pe o platformă dedicată și va avea două motoare electrice, care vor produce împreună între 600 și 700 de cai-putere. În aceste condiții, britanicii susțin că sprintul 0-100 km/h se va realiza în circa 3 secunde.
Producătorul britanic va lansa în următorii doi ani alte două modele electrice. Primul va fi un coupe cu 4 uși, numit Type 133, iar cel de-al doilea va fi un crossover ce poartă numele de cod Type 134. Acesta din urmă va fi mai mic decât SUV-ul care va fi prezentat la sfârșitul lunii.
În aproape 26 de ani, 51.738 de unități de Elise, Exige și Evora au părăsit linia de asamblare. Combinate, acestea reprezintă aproape jumătate din producția totală a companiei în cei 73 de ani de existență. Cifrele sunt cu atât mai lăudabile cu cât Lotus a construit peste 9.700 de modele sport pentru clienți terți, între care Tesla și General Motors.