Cât costă instalarea stației și încărcarea unei mașini electrice acasă

Autor: Marius Vișan 12 iun. 2023 Știri auto

Programul Rabla Plus dar și costul redus de utilizare al mașinilor electrice și plug-in hybrid au dus la o creștere accelerată a numărului clienților care vor să-și instaleze o stație de încărcare la ei acasă.

Astfel, tot mai mulți români care stau la casă preferă să cumpere mașini electrice datorită costului mic pe km parcurs și al confortului oferit de faptul că își încarcă mașina la ei în curte, inclusiv al posibilității de încărcare de la panouri fotovoltaice.

Înainte de a trece la electromobilitate, mulți potențiali clienți își pun o întrebare destul de legitimă: cât costă instalarea unei stații electrice dar și cam cât costă un „plin”?

Încărcarea unei mașini electrice acasă poate fi și gratuită dacă energia provine de la panourile solare proprii. Pentru aceasta există stații de încărcare ce se pot cupla direct la invertorul panourilor solare, utilizând total sau parțial energia furnizată de acestea.

Cât costă instalarea unui stații de încărcare a mașinii electrice acasă

Investiția pentru a cumpăra și instala acasă o stație cu conexiune Type 2 variază între 4.800 de lei și 6.500 de lei cu tot cu montaj.

Sunt luate în considerare puterea stației, complexitatea lucrării, distanța dintre panoul electric și amplasamentul stației.

Caracteristicile esențiale ale unei stații de încărcare

– E nevoie ca stația să aibă conectivitate cu invertorul. Posibilitatea de a se conecta la orice tip de invertor fără dispozitive suplimentare, reduce și mai mult costul montajului.

– Aplicație de management. Aceasta oferă informații despre energia utilizată în timpul fiecărei sesiuni de încărcare și permite utilizarea exclusiv a surplusului de energie produs de panouri cât și alimentarea direct din baterii.

– Încărcare dinamică. Recomandarea este de a avea asigurați 32 de amperi. Acest lucru îl puteți vedea în contractul de furnizare a energiei electrice. În funcție de branșamentul pe care îl aveți puteți instala o stație monofazică (7 KW) sau trifazică (22 KW), stațiile smart putând asigura inclusiv balansul de putere dinamic în funcție de curentul disponibil.

– Un cablu cât mai lung. Una dintre cele mai importante caracteristici este ca stația electrică pentru acasă să aibă un cablu lung. Acest lucru vă oferă flexibilitate. Prin urmare, stația electrică trebuie să aibă un cablu de cel puțin 5 metri lungime. Dacă aveți două mașini și o singură stație, un cablu lung vă ajută să le încărcați fără să le mai mutați. De asemenea, un cablu lung vă ajută în viitor, în cazul în care următoarea mașină electrică are portul de încărcare amplasat diferit pe mașină față de cea pe care o aveți în prezent.

– Certificarea de conformitate și instalarea corectă. Aceasta atestă că stațiile electrice îndeplinesc standardele de siguranță. De asemenea, important pentru o încărcare de calitate, deci prelungirea vieții bateriei este MODUL 3 de comunicare dintre stație și mașină. Este recomandat să vă asigurați că atunci când cumpărați o stație că aceasta comunică în mod corect cu sistemul de management al bateriei dvs. Modul 1 și Modul 2, deși prezent în multe cazuri nu vă asigură o încărcare de calitate, iar bateriile vor fi afectate pe termen lung. Modul 3 de comunicare este standardizat în Europa.

Cât costă încărcarea unei mașini electrice acasă

Se recomandă ca instalarea să fie făcută de un tehnician autorizat sau un electrician certificat ANRE. Pentru a afla cât costă „un plin” la o mașină electrică acasă, înmulțiți capacitatea netă a bateriei cu prețul pe care îl aveți pentru un kWh pe factura de energie.

Spre exemplu, o Tesla Model 3 care are o baterie cu o capacitate netă de 57 kWh, se poate încărca acasă la un cost de 57 de lei, dacă la furnizorul de energie aveți un tarif de 1 leu/kWh. Astfel, puteți parcurge circa 400 de km cu o Tesla Model 3 la costul menționat mai sus.

Sursă: EVconnect


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: elements.envato.com


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide