Cât te costă dacă vrei să-ți îmbraci toată mașina în fibră de carbon

Publicat: 03 09. 2021, 07:37
Actualizat: 03 09. 2021, 07:40

O mașină întreagă îmbrăcată în fibră de carbon. Nu se poate așa ceva, ar fi unii tentați să spună. Asta doar pentru că nu au auzit de TopCar Design.

GALERIE FOTO

Rușii de la TopCar Design au recurs la o transformare uluitoare pentru un Porsche 911 Turbo S. Totul pornește de la noua denumire a modelului. Porsche 992 Stinger GTR Carbon Edition are la bază modelul companiei de la Stuttgart. Doar 13 astfel de exemplare vor fi construite.

De obicei, companiile de tuning aleg să folosească fibră de carbon pentru capotă, pentru praguri, aripi spate pentru a reduce greutatea și a spori performanțele. Vizate mai sunt uneori și câteva elemente cu rol aerodinamic. Dar cei de la TopCar nu s-au mulțumit cu atât. Așa că au îmbrăcat întreaga mașină în fibră de carbon.

Patru astfel de straturi au folosit pentru vehicul. Unul interior, unul exterior și două structurale. În cazul în care încă vi se pare imposibil, galeria foto vă va convinge. Fiecare milimetru din caroseria mașinii este din fibră de carbon. Apar accente contrastante de culoare galbenă, care subliniază liniile atletice ale mașinii.

Rușii au înlocuit jantele cu unele forjate, RS Edition, de 20 de inci pe puntea față și de 21 de inci pe puntea spate. Tot ei sunt cei care au echipat acest Porsche 911 Turbo S cu o evacuare Akrapovic.

Porsche din fibră de carbon la preț de Mercedes-Benz Clasa S

Cei dispuși să facă transformarea trebuie să știe că au nevoie de banii pe care i-ar da, să zicem, pe un BMW Seria 7 sau pe noul Mercedes-Benz Clasa S. 100.000 de euro este prețul acestui pachet. Suma nu include însă, evacuarea Akrapovici și nici jantele RS Edition, care ar costa împreună încă aproape 14.000 de euro. Iar cei care vor mașina îmbrăcată în fibră de carbon vopsită vor plăti peste 29.000 de euro.

Compania nu a umblat însă la motorul modelului german. Astfel că propulsorul twin-turbo de 3,8 litri produce în continuare 650 de cai putere și un cuplu maxim de 800 Nm. Resursele sunt livrate către ambele punți prin intermediul transmisiei automate PDK cu opt rapoarte. De 2,7 secunde are nevoie mașina pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Viteza sa maximă este de 330 km/h.