Cât consumă maşinile diesel şi cele cu benzină. Noua metodă de teste de consum real folosită
NEDC (New European Driving Cycle) a fost revizuit ultima oară în 1997 – de atunci până azi, populaţia planetei noastre a crescut de la 5.8 la 7.5 miliarde oameni, cilindreea motoarelor a scăzut, tehnologia a evoluat şi, cel mai rău, traficul s-a complicat. Imaginaţi-vă că v-aţi îmbrăca şi azi cu haine din 1997. Atât de multă încredere puteai să ai într-un consum testat ireal, în condiţii complet contrare celor existente.
Astfel s-a ajuns de la NEDC la WHLVTP – World Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Iată cele 9 reguli pentru testele de consum ca să nu mai fie în contradicţie totală cu realitatea. Astfel, în câţiva ani cel mult, o să vedem – sperăm – maşini diesel cu consumuri reale în oraş, de 6-7 litri / 100 km şi nu de 3 – 4.
- De la testul pe loc la cel dinamic – de la consumul la relanti, maşina va fi testată în condiţii actualizate de trafic, în intervale diferite şi diverse scenarii.
- Testul va dura între 30 min şi nu 20 cât dura până acum. Până se va încălzi motorul
- Maşinile vor parcurge 23.5 km în loc de 11
- NEDC avea teste în două faze – trafic de oraş (66% din test), restul trafic în afara oraşului. Acum testul va fi 52% trafic în oraş şi restul în afara oraşului.
- Viteza de test va creşte de la 34 la 46.5 km/h
- Viteza maximă de test creşte de la 120 la 131 km/h
- Turaţiile la care se vor schimba treptele nu vor mai fi standard – cutiile de voteze au rapoarte diferite
- Testele se vor face la temperaturi de 23 de grade Celsius, nu la 20 sau 30 de grade cum se făceau până acum
- Greutatea opţionalelor de pe maşină va fi luată în calcul
Procedura este fixată de experţi din Uniunea Europeană, Japonia şi India, sub atenţia World Forum for Harmonization of Vehicle Registration.