Cât consumă maşinile diesel şi cele cu benzină. Noua metodă de teste de consum real folosită

Publicat: 28 07. 2017, 16:24

NEDC (New European Driving Cycle) a fost revizuit ultima oară în 1997 – de atunci până azi, populaţia planetei noastre a crescut de la 5.8 la 7.5 miliarde oameni, cilindreea motoarelor a scăzut, tehnologia a evoluat şi, cel mai rău, traficul s-a complicat. Imaginaţi-vă că v-aţi îmbrăca şi azi cu haine din 1997. Atât de multă încredere puteai să ai într-un consum testat ireal, în condiţii complet contrare celor existente.

Astfel s-a ajuns de la NEDC la WHLVTP – World Harmonized Light Vehicle Test Procedure. Iată cele 9 reguli pentru testele de consum ca să nu mai fie în contradicţie totală cu realitatea. Astfel, în câţiva ani cel mult, o să vedem – sperăm –  maşini diesel cu consumuri reale în oraş, de 6-7 litri  / 100 km şi nu de 3 – 4.

  1. De la testul pe loc la cel dinamic – de la consumul la relanti, maşina va fi testată în condiţii actualizate de trafic, în intervale diferite şi diverse scenarii.
  2. Testul va dura între 30 min şi nu 20 cât dura până acum. Până se va încălzi motorul
  3. Maşinile vor parcurge 23.5 km în loc de 11
  4. NEDC avea teste în două faze – trafic de oraş (66% din test), restul trafic în afara oraşului. Acum testul va fi 52% trafic în oraş şi restul în afara oraşului.
  5. Viteza de test va creşte de la 34 la 46.5 km/h
  6. Viteza maximă de test creşte de la 120 la 131 km/h
  7. Turaţiile la care se vor schimba treptele nu vor mai fi standard – cutiile de voteze au rapoarte diferite
  8. Testele se vor face la temperaturi de 23 de grade Celsius, nu la 20 sau 30 de grade cum se făceau până acum
  9. Greutatea opţionalelor de pe maşină va fi luată în calcul

 

Procedura este fixată de experţi din Uniunea Europeană, Japonia şi India, sub atenţia World Forum for Harmonization of Vehicle Registration.