Conform unui studiu, în perioada ianuarie – august 2018, s-a stabilit că şapte din zece maşini second-hand la vânzare în România au fost descoperite cu kilometri daţi înapoi. Numărul acestora poate varia de la câteva zeci de mii până la câteva sute de mii, iar profitul rezultat din vânzare este de cel puţin 500 de euro la fiecare maşină.
Ţinând cont că în România, circa 90.000 de maşini au KM daţi înapoi, samsarii fac anual cel puţin 45 de milioane de euro în acest fel, reiese dintr-o analiză a InspectorAuto.ro.
“Motivul real al samsarilor este pur financiar pentru că orice scuze ar avea ei, kilometrajul mai mic face maşina vandabilă mai repede şi la un preţ mai mare. Dacă facem un calcul simplu şi considerăm că aproximativ 65% din maşinile second-hand care se importă anual în România (aproximativ 200.000 în ultimii ani) sunt destinate revânzării iar 70% dintre acestea au kilometri daţi înapoi, rezultă că aproximativ 90.000 maşini sunt vândute anual cu kilometrajul măsluit. La aceste tranzacţii dacă punem un minim de 500 euro creştere de preţ datorită kilometrajului mai mic rezultă un profit de 45.000.000 euro,” a declarat Mihai Cune, fondatorul InspectorAuto.ro.
Pe cel mai mare site de anunţuri auto din România, în septembrie, doar 23% dintre anunţuri (6580 de postări) sunt maşini cu kilometri declaraţi peste 200.000, în timp ce 20946 de maşini sunt sub această valoare. În realitate însă procentul real al maşinilor cu un rulaj peste 200.000 KM este mult mai mare.
Pentru a evita înşelăciunile cumpărătorii ar trebui să fie mai bine informaţi şi să trieze din start maşinile care par suspecte. Ei au banii şi ar trebui să fie atenţi pe ce îi cheltuiesc.
De asemenea este foarte important să verifice istoricul de kilometri online înainte de cumparare şi nu după ce au cumpărat maşina cum se întâmplă deseori. Acest lucru se poate face foarte simplu online doar pe baza seriei de şasiu.