La licitația organizată de Primăria Capitalei pentru achiziția a 100 de autobuze electrice s-au înscris trei companii. Două sunt din Turcia, iar a treia din China.
Noua licitație pentru cele 100 de autobuze electrice a fost lansată de Primăria Capitalei pe data de 3 martie 2020. Valoarea achiziției este estimată la aproape 220 de milioane de lei, iar noile mijloace de transport în comun vor avea o autonomie de minim 230 kilometri, scrie Adevarul.ro.
Lista a fost publicată vineri, 19 iunie, în SEAP:
1. TEMSA ULASIM ARACLARI SAN TIC AS Ofertant (leader) – ANADOLU AUTOMOBIL ROM S.R.L. – Terţ
2. Ofertant unic : BOZANKAYA OTOMOTIV MAK. İML. İTH. VE İHR. A.Ş. ADVERTISING
3. Asocierea COSTA UTILAJE (Leader),Zhengzhou Yutong Bus Co., Ltd
Finanțarea pentru aceste mijloace de transport în comun provine din fonduri nerambursabile prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014 – 2020.
În acest scop, au fost semnate 4 contracte. Valoarea totală a investiţiei în noile mijloace de transport public se ridica la aproximativ 219,57 milioane de lei (fără TVA), din care fonduri nerambursabile aproximativ 177,99 milioane de lei (fără TVA) din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) prin Programul Operațional Regional (POR) 2014 -2020.
Anterior, licitația pentru 100 de autobuze electrice în București a fost anulată după ce niciuna din cele două oferte depuse nu a fost acceptată. Atunci au depus oferte un importator al autobuzelor chinezești Byd și asocierea Bozankaya – Sileo.
Pe 15 iunie Mercedes-Benz a livrat către Oradea primele șase autobuze Mercedes-Benz Conecto, la care se adaugă și un Mercedes-Benz Citaro Hybrid. Autobuzele au o lungime de 12 metri, podea coborâtă și o capacitate extinsă de transport călători, de până la 108 de pasageri, 27 pe scaune
Noile vehicule dispun de sisteme de informare, sunt prevăzute cu camere de supraveghere pentru siguranța călătorilor și includ un sistem de monitorizare a numărului de pasageri.
Autobuzele au un cost scăzut de operare, eficiența ridicată și consumul redus de combustibil. La aceasta se adaugă și întreținerea optimizată, prin care se reduc semnificativ timpii de imobilizare. Proiectul prin care au fost achiziționate autobuze face parte din strategia orașului de transformare a transportului public. Tot printr-un proiect finanțat cu fonduri europene, alte 15 autobuze hibrid vor ajunge în Oradea până la sfârșitul anului viitor.