Care sunt diferențele dintre un Opel Corsa de raliu electric și unul pe benzină?
This browser does not support the video element.
Sportul cu motor nu stă niciodată pe loc grație apariției noilor tehnologii. De-a lungul anilor, mașinile au devenit mai puternice, mai manevrabile, dar și mai sigure. În ultimii ani am văzut chiar și modele electrice ce concurează în diferite competiții.
Cea mai cunoscută competiție electrică este, bineînțeles, Formula E, în care sunt folosite doar monoposturi complet electrice. Anumite mașini electrice au ajuns să fie folosite și în competiții precum cursele de raliu sau viteză în coastă.
Cristiana Oprea, cel mai nou invitat de la „Podcast cu Prioritate” este un pilot ce a avut ocazia să conducă atât versiunea termică a mașinii sale de curse, cât și pe cea electrică. În cel mai nou episod al podcastului, Cristiana ne-a explicat care sunt diferențele între cele două sisteme de propulsie.
Prin ce se diferențiază o mașină de raliu electrică?
„Sunt două mașini complet diferite și chiar în ultima experiență a fost acum câteva săptămâni, la Super Rally București, unde eu am concurat cu Opel Corsa electric de raliu, dar în clasa dedicată mașinilor cu tracțiune față. Opel Corsa electric de raliu are undeva la o 1,6 tone cu echipajul în mașină. E o mașină foarte, foarte grea, pentru că avem bateria de serie, care e o baterie mare, cea de 50 kWh. Nu e nimic modificat la ea, avem doar un scut suplimentar ca să protejăm bateria, șasiul și mașina în cazul unui impact”, a explicat Cristiana Oprea. Printre modificări se numără și cușca de protecție, care este necesară în cazul mașinilor ce concurează în astfel de competiții.
Mașina dezvoltă tot la fel de multă putere precum modelul de serie, anume 136 CP. Există doar modificări aduse la sistemul de management al bateriei, ceea ce permite rularea la capacitatea maximă a bateriei pentru mai mult timp. De asemenea, comparativ cu versiunea termică, există și frânarea regenerativă, pe care piloții o folosesc, în special, pe etapele în coborâre.