În doar șase ani, TikTok a devenit una dintre cele mai populare platforme de socializare cu peste un miliard de utilizatori activi în 154 de țări. Această „comunitate video globală” este extrem de populară în rândul tinerilor, care o utilizează „not just for fun”, ci și pentru a face bani.
Lumea auto nu este străină de TikTok, iar comunitatea pasionaților de mașini este una foarte importantă. Dovadă sunt milioanele de filmulețe cu și despre mașini realizate de diverși creatori de conținut. Aceștia prezintă noi modele, oferă sfaturi utile sau realizează diverse filmări cu proprietarii de mașini exclusiviste.
Compania britanică de asigurări Confused a încercat să afle care mărci sunt cele mai populare pe platforma asiatică.
Analiza realizată de Confused a scos la iveală faptul că BMW este cea mai urmărită marcă de automobile pe TikTok. Marca bavareză a adunat 49,2 miliarde de vizualizări, cu peste 22 de miliarde de vizualizări mai multe decât marele rival Mercedes-Benz. Cele două branduri germane sunt urmate de Audi și de Honda, ambele cu câte 20,4 miliarde de vizualizări.
Cu toate acestea, pe segmentul modelelor, datele Confused arată că Ford Maverick este cea mai populară mașină pe platforma de social-media. Deși nu este un model comercializat în Europa și nici vreun supercar sau o limuzină de lux, popularul pick-up american domină topul cu 10,9 miliarde de vizualizări.
Pe locul al doilea se află tot un model al „ovalului albastru”, emblematicul muscle-car Mustang, cu 10,7 miliarde de vizualizări. Podiumul este completat de legendarul model sport Toyota Supra, care a fost reintrodus recent în producție după o pauză de 17 ani. Mașina niponă a strâns 9,4 miliarde de vizualizări.
În clasamentul celor mai populari TikTokeri, pe primul loc se află Daniel Mac, cu 12,6 milioane de urmăritori. Influencerul american a devenit celebru cu întrebarea „Salut, scuză-mă, îmi place mașina ta, cu ce îți câștigi existența?”. Acesta este urmat în top de frumoasa australiancă Alex Hirschi, aka „Supercar Blondie”, cu 10,6 milioane de urmăritori. Podiumul este completat de Dima Gordey, cu 5,1 milioane de urmăritori.