Registrul Auto Român (RAR) a publicat ghidul consumului de carburant pe anul 2019, care evidențiază cele mai economice mașini comercializate pe piața românească. Potrivit acestuia, există o legătură directă între consumul de carburant și emisiile de CO2 ale unei mașini. Acesta este principalul gaz cu efect de seră, fiind responsabil pentru încălzirea pământului.
„Carburantul care arde în motor produce o cantitate de CO2 proporțională cu masa de carbon din carburant. Astfel, cantitatea de CO2 emisă în atmosferă de motorul unui autoturism este proporțională cu consumul de carburant al acestuia”, se arată în Ghidul 2019 privind consumul de carburant și emisiile de CO2 publicat de RAR. Raportul preia datele de omologarea ale tuturor mașinilor comercializate în România pentru face un clasament al celor mai performante modele din punctul de vedere al consumului de combustibil.
Skoda Citigo motorizată de unitatea pe benzină de 999 cmc/60 CP este cea mai economică mașină de pe piața românească. Aceasta are un consum mixt de 4,8 l/100 km (ciclul WLTP) și emisii de 109,7 g CO2/km. Modelul nu se mai află în oferta producătorului ceh. În schimb, fratele său VW up! mai poate fi cumpărat, iar acesta are exact aceleași performanțe și caracteristici tehnice.
Pe locul următor se află Skoda Fabia, motorizată de aceeași unitate de 999 cmc, dar într-o versiune care dezvoltă 110 CP. Aceasta consumă 4,9 l/100 km și emite 111,7 g CO2/km. Un alt model ceh completează podiumul: Skoda Rapid. Cu același motor ca și Fabia, acesta are exact același consum și emisii.
Locul 5 este ocupat de Toyota Aygo, motorizată de o unitate de 998 cmc care dezvoltă 72 CP, care consumă 4,9 l/100 km și emite 111,8 g CO2/km. Locurile următoare în clasamentul eficienței energetice sunt ocupate, în ordine, de Seat Ibiza (999 cmc – 70 kW), Volkswagen Polo (999 cmc – 70 kW), Volkswagen Up! (999 cmc – 55 kW), Audi A1 Sportback (999 cmc – 85 kW) și Seat Toledo (999 cmc – 81 kW).
Pe prima poziție a topului întocmit de RAR, cu cel mai mic consum de motorină, se află SEAT Leon propulsat de motorul TDI de 1598 cmc care dezvoltă 115 CP. Acesta are un consum de 4,09 l/100 km și emisii de 107,4 g CO2/km. Modelul spaniol este urmat în top de Peugeot 208 cu propusorul HDi de 1499 cmc, care consumă 4,21 l/100 km și emite 110,5 gr. CO2/km. Pe locul trei se află fratele Peugeot 2008 care, echipat cu același motor, are performanțe identice cu 208.
Pe locul 4 și 5 în topul celor mai economice mașini diesel s-a poziționat Ford Focus cu motorul de 1499 cmc, în cele două variante ale sale – 95 și 120 CP. Acestea au un consum specificat de 4,27 l/100 km, respectiv 4,3 l/100 km. Poziția a șasea este ocupată de Skoda Octavia cu aceeași motorizare ca și SEAT Leon – 1598 cmc/115 CP. Fiind mai grea, are însă un consum de 4,31 l/100 km și emite 113 g CO2/km.
Poziția a șaptea este ocupată de VW Golf, cu același motor ca și Skoda Octavia. Două modele românești s-au clasat pe locurile 8 și 9 – Dacia Logan și Dacia Sandero, ambele propulsate cu unitatea dCi de 1461 cmc și 75 CP. Ambele mașini produse la Mioveni au un consum mixt WLTP de 4,33 l/100 km și emisii de CO2 de 114 g/km. Pe ultima poziție în top 10 s-a clasat Renault Megane cu motorizarea dCi de 1461 cmc/95 CP. Acesta afișează un consum de 4,37 l/100 km și emisii de CO2 de 115 g/km.
sursa: lifenews.ro