Care sunt cele mai bune SUV-uri hibrid în 2021
Din ce în ce mai mulţi clienți își îndreaptă atenția către vehiculele hibrid, în special către cele din segmentul SUV-urilor. Consumul redus, capabilitățile off-road, spațiul interior, tehnologia inteligentă mild-hybrid și, de cele mai multe ori, prețul atractiv fac dintr-un SUV hibrid o variantă demnă de luat în seamă.
Iată o listă cu cele mai bune SUV-uri hibrid în viziunea britanicilor de la Carbuyer.
1. Toyota CH-R
După facelift-ul din 2019 modelul nipon oferă acum și o versiune hibrid alcătuită dintr-un benzinar și o unitate electrică. Aceasta este echipată cu un motor cu ardere internă de 2,0 litri și 184 CP. Transmisia este una de tip E-CVT.
Clienții pot opta, însă, și pentru un model hibrid care integrează motorul pe benzină de 1,8 litri și 122 de „cai”. Toyota CH-R se laudă și cu cifre excelente: consum de 4,9 litri/100 km și emisii de 110 g CO2/km.
2. Volvo XC90 Recharge
XC90 Recharge este echipat cu un motor pe benzină de 2,0 litri și o unitate electrică, ansamblul care dezvoltă 385 CP. Cu acestea resurse, SUV-ul sprintează de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde. Modelul scandinav se laudă cu un consum de numai 2,8 litri/100 km și emisii de dioxid de carbon care se situează între 61 și 69 g/km.
3. Mini Countryman Plug-in Hybrid
SUV-ul de dimensiuni subcompacte a primit sub capotă o versiune a motorului turbo pe benzină de 1,5 litri de pe supercarul BMW i8. Acesta „lucrează” împreună cu o unitate electrică, iar ansamblul produce în total 224 CP.
Varianta PHEV a lui Mini Countryman realizează sprintul 0-100 km/h în 6,8 secunde. Bateria de 10 kWh îi ofeeră o autonomie în modul „full electric” de 57 de kilometri, cu circa 30% mai mult comparativ cu vechea versiune.
4. Ford Kuga PHEV
Ford a introdus în anul 2020 o versiune plug-in hybrid cu motor pe benzină de 2,5 litri și 225 CP. Aceasta a primit o baterie de 14,4 kWh care asigură o autonomie în modul electric de până la 50 de kilometri. Kuga poate demra de la 0-100 km/h în 9,3 secunde, ceea ce îl face cu două secunde și jumătate mai lent decât Mini Countryman PHEV.
5. Honda CR-V
Modelul hibrid al niponilor utilizează un sistem de propulsie format dintr-un motor pe benzină i-VTEC de 2,0 litri, o unitate electrică și un set de baterii. Ansamblul este capabil să producă 184 CP și 315 Nm.
Honda CR-V integrează și un generator secundar și o transmisie cu raport fix despre care niponii spun că este mai rafinată decât cutia de tip e-CVT de pe majoritatea modelelor hibride. Versiunea cu tracțiune pe puntea față este creditat cu un consum mediu mixt de 5,3 litri/100 km.
6. Range Rover Sport 400e
Cea de -a cincea generație Range Rover a fost dezvăluită în urmă cu aproximativ două luni. Cel mai luxos SUV al britanicilor vine cu motorizările hibride P400e și P510e. Ambele beneficiază de tehnologia micro-hybrid la 48V.
Ele combină un propulsor V6 din gama Ingenium cu um acumulator de 38,2 kWh și un motor electric de 105 kW integrat în transmisie. Autonomia anunțată de producător este de 100 de kilometri cu zero emisii, până la viteze de 140 km/h.
7. Kia Niro PHEV
Noua generație Niro vine cu o versiune cu sistem de propulsie plug-in hybrid. Ansamblul este format dintr-un „benzinar” de 1,6 litri, un motor electric și o baterie de 8,9 kWh. Puterea generată de sistem este de 139 CP.
Autonomia lui Niro plug-in hybrid în modul electric este de până la 65 km în regim urban, conform ciclului de testare WLTP. Consumul declarat de oficialii Kia este de 4 litri/100 km, în timp ce nivelul emisiilor este de 110 g CO2/km.
8. Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Varianta plug-in hybrid a lui Toyota RAV4 este echipată cu un motor pe benzină de 2,5 litri și două unități electrice, câte una pe fiecare punte. Pachetul este completat de o baterie de 18,1 kWh.
Ansamblul dezvoltă în total 306 CP, iar cu aceste resurse modelul nipon atinge „suta” în 6,2 secunde. Consumul declarat de Toyota este de 4,7 litri/100 km, iar autonomia în modul electric este de maximum 75 de kilometri.
9. Lexus UX 250h
Cel mai mic SUV produs vreodată de constructorul japonez a primit un sistem de propulsie hibrid. Acesta folosește, în afară de un motor pe benzină de 2,0 litri, o unitate electrică montat pe puntea spate. Sistemul produce în total 176 CP și oferă tracțiune integrală. Consumul declarat este de 4,7 litri/100 km.
10. Volvo XC60 T6 Recharge
SUV-ul scandinavilor este oferit într-o nouă versiune plug-in hybrid, care dezvoltă 340 CP și 590 Nm de cuplu. Ansamblul este alcătuit dintr-un propulsor pe benzină de 2,0 litri și 253 CP și 350 Nm. Resursele acestuia sunt ajutate de o unitate electrică de 65 kW (88,4 CP) și 240 Nm.
Pachetul este completat de o baterie de 1,6 kWh, care asigură o autonomie de până la 54 de kilometri. Consumul anunțat este de 2,08 litri/100 km, sprintul 0-100 km/h se face în 5,9 secunde, iar viteza de top este de 180 km/h.. Emisiile de dioxid de carbon sunt de doar 55 g/km.
Sursa: Carbuyer