Care sunt avantajele şi dezavantajele unei maşini cu tracţiune spate

Publicat: 05 09. 2019, 07:30

Tracţiunea poate fi pe puntea faţă, puntea spate, sau pe ambele punţi. Fiecare dintre aceste tipologii prezintă avantajele şi dezavantajele lor, de aceea acestea trebuie analizate cu atenţie înainte de cumpărarea unei maşini. Iată care sunt avantajele şi dezavantajele sistemului de tracţiune pe puntea spate.

Tracţiunea spate: avantaje

1. Repartiţia maselor este, în general, mult mai bine echilibrată

O repartiţie a maselor cât mai apropiată de 50/50 este un avantaj demn de luat în seamă la mai toate maşinile cu tracţiune spate. Faptul că avem elemente de transmisie pe puntea spate face ca maşina să aibă un comportament mai degrabă neutru în curbe, fără ca faţa să apese neplăcut în viraje.

2. Plăcerea de a conduce este superioară

Plăcerea de a conduce o maşină cu tracţiune spate este superioară, pentru că te simţi mereu împins de la spate atunci când accelerezi şi ai un control mult mai bun asupra direcţiei, care nu este influenţată de intervenţiile motorului. Virajele, în special, cer mai multă atenţie de la şofer, dar îi vor oferi şi bucurii semnificativ mai mari.

3. Derapaje controlate şi burn-out-uri la discreţie

Maniacii drifturilor vor fi la ei acasă într-o astfel de maşină. La fel şi cei cărora le place să transforme anvelopele în fum. Pur şi simplu, dacă eşti un adevărat pasionat de maşini, acesta este sistemul de tracţiune pe care trebuie să-l alegi.

4. Motorizări mai puternice, în general

Transmisia cuplului motor la sol se realizează mai bine atunci când ea se efectuează pe puntea spate, fapt care permite montarea unor motorizări mai puternice fără să apară neplăcutul febnomel de torque steer.

5. Rază de bracare mai mică

Raza de bracare este de obicei mai mică decât la o maşină cu tracţiune pe puntea faţă. Asta permite viraje mai rapide la viteze mici, în oraş.

Citeşte şi

Care sunt cele mai fiabile maşini mai vechi de 10-11 ani? Un top care-i va surprinde pe mulţi

Începe haosul în Prelungirea Ghencea: lucrările de lărgire demarează luni, o dată cu începerea şcolilor!

Bombe pe roţi! Jumătate dintre maşinile controlate de RAR sunt un pericol pentru circulaţie!

A depăşit pe linie continuă şi a primit imediat o lecţie dură. La asta nu se aştepta! – VIDEO

TESTAT pe VW Passat. Ce se întâmplă dacă tragi frână de mână electronică în timp ce maşina merge – VIDEO

 

Tracţiunea spate: dezavantaje

1. Comportament rutier inferior pe asfalt ud sau acoperit cu gheaţă şi zăpadă

O problemă rezolvată în mare parte datorită sistemelor de control al tracţiunii de pe maşinile moderne şi cu anvelope de iarnă bune, dar care rămâne un lucru de luat în seamă atunci când plouă sau când e frig afară.

2. Spate prea uşor, care „fuge” la acceleraţiile bruşte

Dacă nu eşti un fan al derapajelor controlate, atunci nu o să fii foarte fericit când îţi va fugi spatele dacă vei accelera brusc la ieşirea dintr-un viraj. Lipsa greutăţii motorului de pe puntea care asigură propulsia maşinii va duce la scăparea mai uşor de sub control a maşinii.

3. Tendinţele supraviratorii

Dacă în cazul tracţiunii faţă avem în general un comportament subviratoriu, care înseamnă că maşina va tinde să meargă mai degrabă în linie dreaptă decât să execute virajul, în cazul tracţiunii spate avem deseori un comportament supraviratoriu, ceea ce înseamnă că maşina va vira mai mult decât i-ai indicat tu prin volan, spatele fiind cel care tinde să iasă de pe traiectorie.

4. Loc mai mic pentru pasagerii din spate

La maşinile cu tracţiune spate dar motor poziţionat pe puntea faţă, locul în spate se va reduce din cauza arborelui de transmisie.