BMW este fără doar și poate una dintre cele mai apreciate mărci de mașini din întreaga lume, cifrele de vânzări dovedind acest lucru de-a lungul vremurilor. În România, șoferii își îndreaptă atenția în special către mașinile din clasa economică, însă modelele BMW sunt la mare căutare în segmentul second-hand.
Un studiu recent răspunde acum la eterna întrebare pe care și-o pun mulți șoferi interesați să își cumpere un model BMW la mâna a doua: care model BMW se depreciază cel mai mult și care cel mai puțin? Potrivit studiului carVertical, există diferențe considerabile între modelele BMW, diferențe pe care orice șofer ar trebui să le cunoască înainte de a lua o decizie!
În ultimul deceniu, SUV-urile s-au bucurat de o popularitate ridicată, iar SUV-urile fabricate de BMW nu fac excepție. Seria X își păstrează în timp cea mai bună valoare reziduală dintre toate modelele mărcii, depășind modele binecunoscute precum Seria 3 sau Seria 5.
Un BMW X1 de 3 ani are o valoare reziduală de 62,4%, ceea ce înseamnă că pierde aproape 38% din prețul inițial de vânzare. După 5 ani, valoarea să scade la 48,8%, iar după 10 ani – la 24,5%. În toate grupele de vârstă, SUV-urile BMW rețin valoarea cea mai mare în timp: un X3 de 3 ani are o valoare reziduală de 49,8%, X5 – 66,6% și X6 – 73,3%. Acestea sunt cifre excepționale în comparație cu BMW-urile din afara clasei SUV.
Seria 7 este unul dintre cele mai scumpe modele produse de BMW. Cu toate acestea, aproape imediat după părăsirea reprezentanței valoarea să scade extraordinar de repede. O Serie 7 de doar 3 ani vechime mai are o valoare reziduală de numai 40,5%, valoare care coboară până la 14,4% după ce modelul atinge pragul de 10 ani. BMW Seria 7 este construit pentru un public care apreciază luxul și statutul social ridicat. Cu toate acestea, întreținerea complicată și costisitoare face ca acest model de BMW să fie mai puțin atractiv pe piața second-hand.
Creșterea popularității SUV-urilor a luat o mare parte din cota de piață a mașinilor sedan, afectându-le puternic valoarea reziduală. BMW Seria 3 și Seria 5 își pierd jumătate din valoare în primii 3 ani. După 10 ani, Seria 3 are o valoare reziduală de 18%, în timp ce Seria 5 – 19,3%, mai puțin decât orice altă mașină din Seria X.
Mai departe, în timp ce unele modele exclusiviste precum Seria 6 păstrează o valoare reziduală mare după 3 ani (90,9%), aceasta începe să scadă rapid pornind cu anul 4 încolo. Un Seria 6 de 5 ani mai are o valoare reziduală de doar 56,2%, ceea ce reprezintă o scădere considerabilă în numai 2 ani de zile.