Care merită 125.000 de euro: un OZN Volkswagen sau o copie de Veyron?

Publicat: 25 07. 2014, 10:44

Volkswagen XL1 este propunerea germanilor pentru o maşină ecologică, sistemul de propulsie combinând deja celebra tehnologie diesel TDI cu motorul electric alimentat de la baterii. Versiunea de serie VW XL1 a fost inaugurată oficial la Salonul Auto Geneva 2013, anunţând un consum excelent: doar 1 litru/100 km. Preţul, însă, a fost până acum doar obiectul speculaţiilor.

Are două locuri, arată ca un OZN şi e cel mai scump VW de serie. Dar nu e un supercar cum te-ai aştepta…

Iar acum ştim şi cât costă automobilul Volkswagen cu două locuri, construit din CFRP şi care va fi produs în doar 200 de exemplare: circa 125.000 de euro. Mult, puţin? Având în vedere că, la banii ăştia, îţi poţi lua o limuzină VW Phaeton de top, ”full-option”, probabil cei mai mulţi vor considera că VW XL1 e cam extravagant.

Pentru aproximativ aceiaşi bani, cei interesaţi mai mult de extravaganţă decât de consum şi trenduri eco pot apela la o altă maşină, care aminteşte de perla grupului VAG: replica de Bugatti Veyron concepută de atelierul Santana Innovative Design.

Vopsită cum trebuie, replica asta îi va face pe mulţi să creadă că admiră un Veyron original

Faţă de alte copii, mai mult sau mai puţin reuşite, ale lui Veyron, propunerea de faţă presupune o caroserie realizată exclusiv din fibră de sticlă, care urmăreşte foarte fidel liniile supercarului Bugatti, aşa încât e probabil ca mulţi privitori să confunde apariţia mai ieftină cu originalul.

La bază, această replică are o maşină foarte comună în SUA, un Pontiac GTO din 2004, care a fost modificat şi ”ciopârţit” astfel încât caroseria din fibră de sticlă să se muleze cât mai bine. Iar după ce un profesionist va vopsi maşina cu atenţie, s-ar putea ca rezultatul chiar să merite 125.000 de euro – adică de 10 ori mai puţin decât originalul…

Aşadar, pe care model aţi alege să cheltuiţi 125.000 de euro:

INEDITUL ŞI ECOLOGICUL VW XL1 sau REPLICA DE BUGATTI VEYRON?