Care este soarta fabricii Volkswagen care a ocolit România anul trecut. VW Passat și Skoda Superb nu vor mai fi Made in Turkey

Autor: Marius Vișan 11 nov. 2020 Știri auto

Anul trecut grupul german Volkswagen a ales Turcia pentru construirea noii sale fabrici multibrand, investiție evaluată la 1,3 miliarde de euro.

La aproape un an de la aceste știri aflăm de la șefului grupului VW, Herbert Diess, că Volkswagen va investi foarte mult în fabrica sa din Bratislava, Slovacia, spre deosebire de deschiderea unei noi locații în Turcia.

Diess a confirmat că VW a trebuit să își reevalueze cerințele de capacitate din cauza pandemiei și, în cele din urmă, a decis că nu are nevoie de o nouă fabrică, relatează Autonews Europe.

Constructorul german va continua, în schimb, să construiască o nouă linie de asamblare în Slovacia, unde construiește majoritatea SUV-urilor premium.

VW Touareg, Audi Q7, Audi Q8 și Porsche Cayenne sunt toate construite în Bratislava, alături de VW Up, Skoda Citigo și SEAT Mii, precum și caroserii pentru Bentley Bentayga, înainte ca acestea să fie expediate la Crewe în Regatul Unit unde sunt asamblate restul componentelor.

VW Passat și Skoda Superb nu se vor mai construi în Turcia

Inițial, VW a dorit să deschidă o fabrică în Turcia lângă Izmir pentru a construi generația următoare VW Passat și Skoda Superb, în ​​2022. Cu toate acestea, ambele modele vor fi acum construite în Slovacia. În ceea ce privește modul în care această decizie ar putea afecta vânzările, Diess a declarat că va exista cu siguranță un impact.

„Rămâne un dezavantaj că nu putem dezvolta mai bine piața acolo printr-o fabrică din Turcia”, a spus el în timpul interviului.

Fabrica din Bratislava a Grupului VW a câștigat de mai multe ori „Trofeul de Siguranță în Muncă”, ceea ce înseamnă că are deja o istorie bogată de standarde ridicate de siguranță.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Volkswagen


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide