Care este prima țară din Europa care interzice vânzarea mașinilor pe benzină și motorină
Mai multe țări europene au anunțat deja planuri pentru reducerea poluării care implică interzicerea mașinilor cu motoare termice. Prima țară din Europa care interzice vânzarea mașinilor pe benzină și motorină ar putea lua această măsură neașteptat de repede, începând cu 2032 sau chiar mai devreme.
Potrivit ministrului transporturilor din Marea Britanie, comercializarea mașinilor cu motoare termice, inclusiv cele cu propulsie hibridă, ar putea începe încă din 2032. La începutul lunii februarie, guvernul britanic anunțase deja o devansare a termenului cu cinci ani, din 2040, în 2035. Marea Britanie și-a propus ca până în 2050 emisiile de carbon generate de mașini să fie virtual zero. Inițial, propunerea de interzicere a comercializării mașinilor pe benzină și motorină, formulată în 2017, nu includea sistemele de propulsie hibride.
Experții au ajuns la concluzia că targetul inițial, 2040, ar fi însemnat ca în 2050 să mai existe încă pe șosele mașini cu motoare cu combustie internă. Prin urmare guvernul a anunțat măsuri care să devanseze acest termen, iar lucruruile s-ar putea schimba chiar și mai devreme de 2032.
Totuși, nu Marea Britanie este prima țară care va interzice vânzarea mașinilor noi pe benzină și motorină, ci Norvegia. Norvegienii au anunțat că, începând din 2025, nu va mai fi posibilă achiziționarea mașinilor cu motoare termice, iar mașinile electrice și cele care folosesc hiodrogenul vor fi singurele acceptate.
Nu doar europenii au în vedere interzicerea mașinilor pe benzină și motorină, ci și chinezii. Astfel, mai multe orașe din China au în vedere limitarea mașinilor cu motoare pe combustie, începând cu anul 2030.
Toate aceste termene ar putea fi devansate dacă trendul pieței se va inversa. Specialiștii apreciază că o scădere semnificativă a prețului mașinilor electrice s-ar putea produce în următorii cinci ani. Mașinile electrice ar ajunge, în acest caz, la prețuri comparabile cu automobilele convenționale, ceea ce ar duce la accelerarea trendului de adoptare a electromobilității pe scară largă. Acest aspect este ajutat și de faptul că operarea unei mașini electrice este mult mai ieftină decât cea a unei mașini cu motor termic