Care este motivul pentru care mașinile sunt vopsite în una din aceste patru culori
Culoarea unei mașini este primul lucru pe care un potențial client îl remarcă, de unde și importanța pe care o acordă producătorii auto acestui detaliu. Cu toate acestea, diversitatea culorilor este destul de redusă, iar acest lucru nu este întâmplător. Iată motivul pentru care mașinile sunt vopsite, în cea mai mare parte, în una din aceste patru culori.
Mulți pasionați de mașini și chiar jurnaliști se plâng adesea că mașinile au început să semene prea mult între ele în ultima vreme. Proliferarea SUV-urilor și a crossoverelor, constrângerile aerodinamice și cele legislative, care impun măsuri de protejare a pietonilor în caz de accident, au dus la uniformizarea designului auto. La toate acestea se adaugă gama de culori în care sunt vopsite mașinile, și care este surprinzător de restrânsă.
Vasta majoritate a mașinilor de pe șosele sunt vopsite în doar câteva culori. Toate sunt, după cum le numesc specialiștii din industria vopselurilor, „acromatice”. Este vorba de alb, negru, gri sau argintiu. Potrivit informațiilor compilate în 2019 de gigantul BASF, 39% din mașinile produse la nivel mondial sunt vopsite în culoarea albă. Negrul, griul și argintiul, combinate, reprezintă alte 39 de procente din totalul mașinilor. Asta înseamnă că aproape 80% dintre mașinile comercializate în 2019 sunt vopsite cu lac acromatic.
Cât privește culorile cromatice, cea mai populară sunt albastrul – 9% din mașini sunt vopsite astfel, în timp ce culoarea roșie reprezintă 7% din totalul mașinilor.
De ce preferă clienții mașinile vopsite în aceste patru culori
Motivele din spatele acestor alegeri sunt variate, după cum recunosc cei din industria vopselelor auto. Pe de o parte, dealerii nu vor să riște, astfel că aduc în stoc mașini vopsite în cele mai populare culori. De aici, oferta de culori neobișnuite este, din start, redusă semnificativ. În plus, nici cumpărătorii nu vor să riște cumpărând o mașină a cărei culoare să afecteze prețul de revânzare, mai târziu.
Industria vopselurilor insistă, totuși, că, în ciuda percepției generale, culorile actuale sunt mult mai variate decât arată statistica. Albul nu este pur și simplu alb, după cum nici celelalte culori nu sunt uniforme. Straturile de vopsea aplicate asigură efecte cromatice sofisticate și putem vorbi de culori metalizate, perlate sau chiar cameleonice.
Nuanțele acestor culori pot fi, de asemenea, diverse. O tentă de albastru adăugată culorii albe conferă mașinii o notă de futurism. Aceeași culoare albă poate scoate în evidență ideea de lux auto atunci când tenta este gălbuie.
Astfel de modificări sunt subtile, dar sunt în măsură să schimbe percepția cumpărătorilor. De aceea, producătorii auto sunt foarte preciși în privința culorilor pe care le caută pentru mașinile lor. La urma urmei, vopseaua asigură prima impresie a clienților la vederea unei mașini.
sursa: CNBC