Dacia va trebui să adopte noi sisteme de siguranță pentru a rămâne în conformitate cu normele de siguranță. Printre ele se numără pilotul automat adaptiv.
Pe măsură ce industria avansează, mașinile devin din ce în ce mai tehnologizate. Noile modele vin cu diverse sisteme de siguranță menite să ajute șoferul și să facă din condus o acțiune mai ușoară.
Dacia nu a integrat cele mai noi tehnologii de asistență pentru a menține caracterul low-cost al gamei sale de modele. Acum, producătorul românesc va fi nevoit să includă mulți dintre senzorii care le permit acestor sisteme să funcționeze. Acest lucru va avea loc prin cea mai recentă rundă de reglementări de siguranță impuse de Uniunea Europeană. Aceste noi reguli vor intra în vigoare începând cu luna iulie a anului 2024.
CEO-ul companiei, Denis Le Vot, a spus că noile sisteme vor fi întâlnite pe „noua generație” de mașini Dacia. Le Vot nu a spus ce mașini vor primi mai întâi tehnologia, dar noile reguli impun ca asistența de urgență pentru menținerea benzii, asistența inteligentă pentru viteză (care monitorizează limitele de viteză și ajustează viteza în consecință) și detectarea somnolenței șoferului vor deveni toate obligatorii. Toate acestea vor necesita senzori care poate fi reutilizați pentru a include tehnologii suplimentare, cum ar fi pilotul automat adaptiv.
Unul dintre primele modele care ar putea să incorporeze toate aceste sisteme ar putea fi noul Bigster. Acest nou SUV va aduce Dacia într-un nou segment de piață. Noul Bigster va fi cu 25 de centimetri mai lung decât Duster și va beneficia de șapte locuri. Din informațiile pe care le cunoaștem, viitorul SUV va avea și motorizări hibride. Cu toate acestea, Bigster nu va fi primul model hibridizat din oferta Dacia. Acesta va fi Jogger, care va avea o astfel de versiune începând cu anul viitor.
Sursa: Autocar