Primăria Capitalei spune că lucrările la două dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din Capitală vor fi încheiate până la finalul verii din acest an, scrie MEDIAFAX.
„La pasajul de la Piaţa Sudului lucrările sunt aproape gata, în condiţiile în care deja lucrăm la finisarea interiorului. Cel mai probabil în aprilie lucrările vor fi gata şi nu se va mai forma niciun ambuteiaj acolo. Tot în sud, la podul peste Dâmboviţa, care va forma o alternativă la Vitan-Bârzeşti, lucrările vor fi gata în luna august. După ce vom finaliza podul vor începe lucrările la construcţia drumului, iar cel mai probabil anul viitor pe acolo se va putea circula fără probleme“, a declarat Aurelian Bădulescu, viceprimarul Capitalei, în cadrul emisiunii Perfect Imperfect de la TVR.
El a subliniat că zona de sud a Capitalei va fi cea mai bine dezvoltată din punctul de vedere al infrastructurii rutiere după terminarea lucrărilor. De partea cealaltă este partea de vest a Capitalei, unde Prelungirea Ghencea rămâne blocată, iar amânarea metroului din Drumul Taberei pentru 2018 şi pentru Pasajul de la Domneşti unde nu există o dată certă de începere a lucrărilor, astfel încât cel mai probabil acesta va fi gata după 2020. Construcţia pasajului întră în atribuţiile companiei de drumuri naţionale.
În ultimul trimestru al anului trecut au fost finalizate străpungerea tunelului rutier pe sensul Niţu Vasile – Calea Văcăreşti şi străpungerea tunelului pe sensul Calea Văcăreşti – Niţu Vasile.
Realizarea pasajului subteran de la Piaţa Sudului, cu o lungime de 356 de metri, presupune săparea unui tunel care să lege Calea Văcăreşti de strada Niţu Vasile, realizarea a patru pasaje pietonale, realizarea unei legături pietonale subterane între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai aflate pe Şoseaua Olteniţei.
Lucrările la pasajul auto de la Piaţa Sudului au demarat în luna mai 2014 şi ar fi trebuit finalizate în decembrie 2015. Acest termen nu a fost respectat, însă, iar finalizarea pasajului a fost amânată prima dată până la mijlocul acestui an, apoi prelungit încă o dată pentru luna decembrie 2018. Investiţia totală se ridică la 127 de milioane de lei, iar trei sferturi din bani ar fi trebuit să vină de la Uniunea Europeană. Dar din cauza întârzierilor şi a amânărilor repetate, doar 18 milioane de lei au putut fi decontaţi la UE, restul banilor pentru finalizarea pasajului urmând să fie asiguraţi din bugetul Primăriei Capitalei.
Evaluată la 20 mil. euro, străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu intră în linie dreaptă. proiectul include un pod peste Dâmboviţa în zona de sud-est a Capitalei. Noua arteră va face parte din inelul median al Bucureştiului între b-dul Camil Ressu şi Splaiul Independenţei şi va permite reducerea valorilor de trafic de pe Vitan-Bârzeşti. Stadiul actual este de circa 70%, cele două poduri peste Dâmboviţa fiind aproape gata. De asemenea, supralărgirea b-dului Nicolae Grigorescu este realizată în proporţie de aproape 70%, potrivit primăriei generale. De asemenea, în etapa a doua a proiectului este prevăzut un pasaj subteran până în intersecţia dintre Şos. Olteniţei şi Vitan-Bârzeşti, însă acesta va fi realizat în baza unui alt contract.