Producătorul japonez de automobile anunță o creștere importantă a vânzărilor realizate anul acesta, atât în Asia, cât și în America și Europa, iar cel mai bine-vândut model Mazda la nivel mondial se comercializează și în România.
Mazda Motor Corporation a vândut peste 300.000 de modele în toată lumea, în perioada aprilie-iunie 2023, ceea ce reprezintă o creștere cu 32% față de anul trecut.
În Europa, vânzările Mazda au crescut cu 46%, ajungând la peste 44.000 de vehicule. Dar, cele mai multe unități au fost comercializate în America de Nord – 95.000 de vehicule. În timp ce, pe piața locală a Mazda, din Japonia, au fost vândute 42.000 de unități, cu 70% mai mult față de anul 2022.
Ca număr de unități comercializate, în top 3 se află modelul CX-90, care a fost vândut în peste 7.000 de exemplare la nivel mondial. Pe doi este CX-50, comercializat în Statele Unite ale Americii în aproximativ 12.000 de exemplare.
Iar, cea mai vândută mașină a producătorului nipon în 2023 este Mazda CX-60, un SUV comercializat în peste 13.000 de unități la nivel mondial.
Dintre acestea, doar modelul CX-60 este comercializat și în România.
În țara noastră sunt disponibile două variante de motorizare pentru Mazda CX-60. Pentru varianta de bază avem o motorizare de 200 CP (147 Kw) Mild-Hybrid, diesel, de 3.300 cc și un mic motor electric de 12.4 Kw. SUV-ul are tracțiune față și o transmisie automată în 8 trepte, dezvoltând un cuplu de peste 550 Nm.
Cea de-a doua opțiune este un Plug in Hybrid, cu tracțiune integrală, un motor de 2.5 litri benzină, de 327 CP, care dezvoltă un cuplu de 500 Nm.
În varianta de bază, Mazda CX-60 se vinde în România cu un preț de pornire de 47.690 de euro, în timp ce varianta de top, cu sistemul complet de dotări opționale, se apropie de 70.000 de euro.
Începutul de an este promițător pentru compania japoneză, astfel că Mazda se așteaptă ca anul acesta să comercializeze peste 1,3 milioane de mașini în toată lumea, dintre care aproximativ 190.000 în Europa.
Asta ar însemna pentru niponi vânzări de peste 32,4 miliarde de euro și un profit net de 935 milioane de euro pentru acest an fiscal.
În plus, Mazda dorește să dezvolte parteneriatul cu Panasonic Energy pe termen mediu și lung pentru a furniza baterii cilindrice litiu-ion.